Landingspagina laten schrijven

Landingspagina laten schrijven door professionals: word gevonden en converteer meer

Landingspagina’s zijn een geweldige manier om nieuwe klanten aan te trekken. Als landingspagina’s makkelijk vindbaar zijn in Google en overtuigend geschreven zijn kunnen ze jarenlang duurzaam omzet genereren.

Het schrijven van een optimale landingspagina is echter niet eenvoudig, er zijn een hele reeks good practices waarmee je best rekening houdt als je wil dat je pagina opbrengt. 

Wil jij landingspagina’s voor jouw website waarop je diensten of producten aanbiedt, die makkelijk gevonden wordt in Google en een hoge conversie heeft? 

Laat kwalitatieve SEO-geoptimaliseerde landingspagina’s laten schrijven door een team SEO experts en copywriters! Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be of via onderstaand formulier.

Inhoudstafel

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een webpagina die geschreven wordt met als doel leads te genereren of een bepaalde dienst of product te verkopen. 

Landingspagina’s zijn meestal onderdeel van een website, maar functioneren alleenstaand. 

Een landingspagina wordt gekoppeld aan een zoekwoord van een Google zoekopdracht, advertentie, nieuwsbrief of andere externe bron van clicks. Het is de bedoeling dat de link naar de landingspagina aan een groot aantal internetgebruikers wordt voorgeschoteld via dit externe kanaal.

Het idee is dat de landingspagina door vele internetgebruikers bezocht zal worden, zonder dat zij eerst op je homepage komen en moeten doorklikken. Aangezien de landingspagina door een pak internetgebruikers gezien wordt één bepaald doel heeft, zal dit doel meermaals bereikt worden.

Een landingspagina zal slechts werken als er een kwaliteitsvolle marketingstrategie achter zit!

Een voorbeeld van een landingspagina opzet

Je hebt een webshop voor tuinartikelen. Je verkoopt zaken als potgrond, kruiwagens, spaden en harken. Je merkt op dat je dit jaar een pak minder kruiwagens hebt verkocht dan je onmiddellijke concurrentie. 

Dan kan je een landingspagina aan je website koppelen waarin je op een creatieve manier jouw kruiwagens aanprijst. Onder- of bovenaan de pagina geef je de lezer de mogelijkheid om een kruiwagen aan te kopen. 

Je verwerkt een link naar deze landingspagina in je nieuwsbrief, in een e-mail naar al je klanten of je zorgt ervoor dat deze landingspagina bovenaan de zoekresultaten verschijnt in Google. 

Als je dit goed aanpakt zullen er een pak internetgebruikers op de landingspagina terecht komen. Als deze pagina daarbovenop overtuigend geschreven is, zal dit logischerwijs tot meer verkochte kruiwagens leiden.

Laten schrijven van landingspagina

Het nut van een landingspagina laten schrijven

Elke dag worden er 8,5 miljard zoekopdrachten uitgevoerd in Google. Tussen deze enorme hoeveelheid zoekende internetgebruikers zitten een hoop mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Als deze potentiële nieuwe klanten jouw product of dienst niet terugvinden in Google, loop je veel omzet mis!

Het is dus zeer nuttig om landingspagina’s in de Google zoekresultaten te hebben zodat een deel van deze internetgebruikers erop terecht komen. Hoe meer bezoekers op jouw landingspagina, hoe meer kans op bijkomende verkopen of leads.

Bovendien zal een goede landingspagina een hele tijd in de zoekresultaten blijven staan. Eén pagina kan jarenlang opbrengen.

SEO voor landingspagina’s

Het belang van de eerste zoekresultaten

Ondertussen ben je overtuigd van het nut van landingspagina’s. Er is echter een keerzijde aan het verhaal: landingspagina’s zullen enkel renderen als ze veel bezoekers aantrekken. 

De beste manier om te garanderen dat je landingspagina veel bezocht wordt is om bovenaan te verschijnen in de zoekresultaten van Google. 

Het is immers zo dat Google gebruikers vaak niet verder kijken dan de eerste drie weergegeven websites. Slechts 0,78% van de Google gebruikers gaat zoeken op de 2e pagina van de Google zoekresultaten.  

Een landingspagina bovenaan de Google zoekresultaten te krijgen is niet eenvoudig. Je zal hiervoor SEO (Search Engine Optimization) moeten toepassen.

Optimalisatie voor zoekmachines

SEO is een tak in de digitale marketing die zich louter bezighoudt met het optimaliseren van websites en webpagina’s (zoals landingspagina’s) voor online zoekmachines.

Je moet weten dat Google websites doorzoekt en rangschikt alvorens ze worden weergegeven in de zoekresultaten. Het Google algoritme zal ook jouw landingspagina beoordelen. 

Enkel wanneer het Google algoritme oordeelt dat:

  • jouw webpagina waardevolle en kwaliteitsvolle informatie bevat;
  • jouw website betrouwbaar is;
  • jouw website technisch volledig in orde is.

 

Dan zal je een begeerd plekje bij de eerste zoekresultaten toegewezen krijgen.

Google houdt in totaal rekening met meer dan 200 parameters!

Overweeg een externe expert in te schakelen

Als leek is het vrijwel onmogelijk om een landingspagina te schrijven die hoog rankt in de Google zoekresultaten. 

De laatste jaren zien we dan ook een grote toename aan full-time SEO-experten die bedrijven bijstaan in het verhogen van hun vindbaarheid in Google.

Het loont om jouw landingspagina te laten schrijven door een expert. Een landingspagina die niet gevonden wordt in Google zal ook niets opbrengen.

Advertenties voor landingspagina’s

Alternatief op SEO

SEO is een geweldige manier om veel ogen op jouw landingspagina te krijgen. Eens je pagina hoog te vinden is in Google, kan dit jarenlang extra inkomsten genereren.

Er zijn ook nadelen aan SEO verbonden. Zo duurt het lang voor SEO begint te werken. Ook kan SEO nooit een eerste of tweede plek garanderen. Zelfs al pas je de regels van SEO perfect toe, Google kan nog steeds oordelen dat jouw pagina het niet verdient om bij de eerste resultaten te verschijnen.

Er zijn gelukkig nog manieren om veel bezoekers op je landingspagina’s te krijgen. Zo kan je jouw landingspagina ook betalend adverteren.

Google Ads (SEA)

Wat is SEA

SEA (search engine advertising) is de tak binnen de digitale marketing die zich bezighoudt met adverteren in zoekmachines. Aangezien Google meer dan 90% van alle online zoekopdrachten verwerkt houden de meeste SEA experten zich bezig met Google Ads.

Elke internetgebruiker weet dat de eerste zoekresultaten in Google meestal betalende advertenties zijn. 

Adverteerders betalen een kleine som aan Google per click op deze advertenties. Je betaalt eigenlijk om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Het is een betalende vorm van SEO.

Je kan jouw landingspagina’s ook adverteren in Google en ze in één oogopslag katapulteren naar de eerste zoekresultaten via Google Ads.

SEA is niet eenvoudig

Google Ads is ondertussen een zeer complexe aangelegenheid geworden. Ook hiervoor zien we de laatste jaren full-time professionals die ondernemingen helpen met hun Google Ads campagnes. 

Een goede Google advertentie moet meer opbrengen dan het kost. Dat is logisch. Hiervoor moet de advertentie goed geschreven zijn, overtuigen, gekoppeld zijn aan goed zoekwoordenonderzoek, leiden naar een overtuigende landingspagina én correct opgevolgd en aangepast worden.

Andere advertentiekanalen

Naast Google Ads kan je jouw landingspagina ook adverteren op andere kanalen. Je weet wellicht dat ook Facebook, YouTube, LinkedIn en Instagram de mogelijkheid bieden om te adverteren.

Ook minder gekende kanalen bieden deze mogelijkheid. Wat dacht je van adverteren op Spotify of Microsoft Outlook?

Als jouw doelgroep veel gebruik maakt van een specifiek advertentie kanaal, kan je eraan denken om er een advertentie op te plaatsen.

Landingspagina laten schrijven belgië

Het belang van copywriting voor landingspagina’s

Veel bezoekers op je landingspagina krijgen is nog niet voldoende. Deze bezoekers moeten vervolgens overtuigd worden om betalende klant te worden. Met andere woorden: jouw landingspagina moet zodanig opgesteld zijn dat de bezoekers effectief het besproken product of dienst aankopen, minstens contact met je opnemen om potentieel een nieuwe klant te worden.

Hiervoor gebruikt De Details kundige copywriting. Copywriting het schrijven van overtuigende commerciële teksten.  Sinds jaar en dag is copywriting een belangrijk onderdeel van de marketingwereld.

Alle reclamespotjes, advertenties, reclameborden en flyers die je ooit las zijn geschreven door copywriters. Goede copywriters zijn zeer gegeerd omdat ze veel geld opbrengen.

Ook voor jouw landingspagina kan copywriting heel nuttig zijn. Via goed ‘copy’ overtuig je je bezoekers om effectief betalende klant te worden.

Landingspagina laten schrijven door De Details

Landingspagina’s zijn heel nuttig en kunnen echte geldmachines zijn. Achter elke succesvolle landingspagina zit een ingewikkelde marketingstrategie.  

De Details kan voor jouw landingspagina’s schrijven die hoog ranken in Google en zoveel als mogelijk internetgebruikers bereiken. 

Wij kunnen jouw landingspagina’s eveneens koppelen aan kwalitatieve advertenties, zoals Google Ads. Onze landingspagina’s worden steeds door ervaren copywriters geschreven om conversies te maximaliseren.

Wil jij optimale landingspagina’s publiceren die veel mensen bereiken én overtuigen om betalende klant te worden? Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be en we bespreken samen alle mogelijkheden.