Online Marketing voor Boekhouders - meer cliënten dankzij SEO en SEA

Geen enkele onderneming ontsnapt eraan, Vlamingen gaan steeds naar diensten en producten zoeken online. Voor boekhouders is dit niet anders. Voor de meeste ondernemers (89%!) begint hun zoektocht naar een boekhouder ook met een Google Search. Bovenaan de zoekresultaten staan met jouw website is dus absoluut de beste manier om cliënten voor je boekhoudkantoor te werven. 

De online marketing voor boekhouders van De Details doet exact dat! Onze SEA en SEO voor boekhouders zorgt ervoor dat jouw website helemaal vanboven staat bij relevante zoekopdrachten in Google. Daarnaast werken onze copywriters aan de webteksten van de site van je kantoor om die bezoekers te overtuigen om nieuwe cliënten bij je te worden! 

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact op via het onderstaande formulier of via info@dedetails.be en onze expert in marketing voor boekhouders contacteert je zo snel mogelijk.

Wil je meer weten over marketing voor boekhouders? Lees dan gerust even verder. 

Een online marketing strategie voor boekhouders is cruciaal

Er zijn meerdere factoren waarom een online marketing strategie voor je boekhoudkantoor belangrijk is. Wij lijsten hier de voornaamste argumenten op waarom online marketing voor boekhouders een must is voor elk kantoor dat wil groeien en zijn cliënteel wil behouden. 

Meer omzet voor je kantoor

Prominent aanwezig zijn wanneer iemand in je buurt op Google zoekt op termen als “Boekhouder” “Beste Boekhouder”, “Boekhouder bij mij in de buurt”, levert je gegarandeerd cliënten en omzet op. Die plaatsen op Google zijn echter – steeds meer – fel bevochten. Om die plekken in te nemen heb je een sterke marketingstrategie voor je accountancykantoor nodig. Bij De Details hebben we ons gespecialiseerd in exact dat te doen: jouw onderneming bovenaan in Google te krijgen. 

Bereik meer winstgevende cliënten

Als boekhouder weet je dat bepaalde klanten heel wat meer winst per gewerkt uur opleveren dan anderen. Die doelgroep bereiken kan moeilijk zijn, zelfs al heb je reeds een sterke reputatie en bijgevolg renderende mond-op-mondreclame. Door sterke websiteteksten die bovenaan ranken in Google en gerichte advertenties kun je eenvoudig die gegeerde doelgroep bereiken voor de concurrentie dat doet. 

Wees de concurrentie voor

Dat je kantoor nu goed draait en je voldoende werk hebt, is geen reden om op je lauweren te rusten. SEO begint eindelijk echt door te breken in Vlaanderen en steeds meer beginnende boekhoudkantoren en accountants zetten er sterk op in. Daardoor kunnen zij snel nieuwe cliënten werven zonder dat zij reeds een sterke reputatie nodig hebben. Veel oudere gevestigde waarden verliezen zo cliënten, ook al hebben ze een veel betere service. De Details zorgt ervoor dat jij de concurrentie voorblijft of terug overneemt in de zoekresultaten van Google!

Marketing voor boekhouders

Waaruit bestaat online marketing voor Accountants en Boekhouders

Is het niet duidelijk wat je als boekhouder moet doen om je onderneming online te promoten? Hieronder bespreken we de drie belangrijkste manieren om aan marketing te doen als accountant. Deze marketingmix wordt best tegelijk gebruikt om optimale resultaten te halen.

1. SEO voor boekhouders

SEO (‘search engine optimization’) is een verzamelnaam voor technieken om een website te optimaliseren zodat het bij de hoogste zoekresultaten verschijnt bij relevante zoekopdrachten. Lokale SEO is erop gericht om jouw website goed te laten presteren bij lokale zoekopdrachten. Als mensen “boekhouder Gent” opzoeken en jouw Gents kantoor verschijnt stelselmatig bovenaan bij de resultaten, zal je uiteraard een hoop nieuw cliënteel aanwerven.

Lokale SEO is de belangrijkste techniek om hoog bovenaan in de zoekresultaten te staan wanneer iemand zoekt naar een boekhouder in zijn buurt. Door je website te optimaliseren om online gevonden te worden, kun je duurzaam nieuwe cliënten aantrekken voor je onderneming. 

SEO en het optimaliseren van je website vraagt een redelijke inspanning, het is immers een complexe en eerder technische aangelegenheid. Het duurt bovendien enkele weken tot maanden vooraleer de resultaten echt zichtbaar worden. Echter, eens de SEO van je website begint aan te slaan, dan krijg je gratis en duurzaam jarenlang heel wat extra nieuwe bezoekers op je site die je in cliënten kunt veranderen.

2. Google Ads voor boekhouders

Wil je dat je marketing snel resultaat heeft? Dan zijn Google Ads de ideale manier om dat te doen. Hiermee adverteer je je bedrijf in Google en zorg je ervoor dat mensen die een boekhouder zoeken jouw advertentie als eerste zien. Hiermee kun je soms al de dag zelf nieuwe cliënten aantrekken. 

Er zijn enkele grote verschillen met SEO. 

Ten eerste, Google Ads werkt vrijwel direct terwijl SEO voor boekhouders soms enkele weken tot maanden duurt. 

Ten tweede, bij Google Ads betaal je per klik terwijl een klik via SEO (de gewone zoekresultaten) helemaal gratis is. 

Ten derde, hoewel Google Ads onmiddellijk werkt, stopt het ook onmiddellijk nadat je de investering erin stopt. SEO daarentegen kan nog jaren resultaat hebben. 

3. Copywriting en content marketing voor accountants

Je kan kiezen om beide strategieën toe te passen, of kiezen om enkel SEO of enkel Google Ads te hanteren. Bij beide strategieën is het echter essentieel om een goed geschreven website te hebben. Door sterke websiteteksten overtuig je mensen om actie te ondernemen bij een bezoek aan je website. Deze acties zijn zaken als contact opnemen voor een vrijblijvend gesprek of om onmiddellijk cliënt bij jou worden. 

Bij De Details schrijven wij professionele websiteteksten voor boekhouders en accountants die rekening houden met SEO en de principes van copywriting. Zo kun je de bezoekers die je op je website aantrekt vaker verleiden om client te worden en je investering snel meerdere malen terugverdienen.

Marketing voor accountants

Conclusie over marketing voor accountants en boekhouders

In deze tijd is het essentieel om online aanwezig te zijn, ongeacht in welke sector je onderneming actief is. Minstens laat je veel potentiële winst links liggen als je geen online strategie uitwerkt. Ook voor boekhouders en accountants is online marketing belangrijk. Niet alleen om je huidige cliënteel uit te breiden en je omzet te doen groeien, maar ook om geen marktaandeel aan je lokale concurrentie te verliezen. 

De Details is de ideale partner om je marketing als boekhouder aan uit te besteden. Wij weten exact wat nodig is om jouw lokale concurrentie in te halen in de zoekresultaten en hoe je je kantoor met online marketing sterker kunt laten groeien. 

Neem nu vrijblijvend contact met ons op en wij bespreken graag met je wat we voor je kunnen betekenen!

Vaak gestelde vragen over marketing voor accountants

Hoeveel kost marketing voor boekhouders?

Het is moeilijk om een vast bedrag te kleven op de marketing voor je kantoor. Elk kantoor heeft andere noden, wensen en concurrentie. De kost hangt af van de formule die je kiest. Wij willen echter zo transparant mogelijk zijn en hebben onze content marketing (SEO en Copywriting) in een eenvoudig te begrijpen en abonnement gezet. Zo kunt u al vanaf 395,- euro uw kantoor hoger in Google laten verschijnen. 

Hoe snel duurt het vooraleer ik resultaat zie?

Hoe snel u nieuwe cliënten kunt werven door middel van marketing hangt af van enkele factoren. Wanneer u een combinatie kiest van SEA (search engine marketing) en copywriting dan is het mogelijk dat u vanaf de eerste dag al resultaat ziet. Wanneer u gaat voor een duurzaam resultaat dat jaren rendeert, voegt u best ook een krachtige SEO strategie toe aan de mix. Zo blijven uw marketinginspanningen jaren lang extra omzet opleveren en blijft uw kantoor groeien. 

Waarom zou ik kiezen voor De Details om mijn marketing te doen? 

Bij De Details kun je er op rekenen dat een expert in marketing voor boekhoudkantoren u zal bijstaan. Wij zijn er sterk van overtuigd dat geen enkele marketeer overal goed in is. Daarom gaat De Details voor een nichebenadering en zorgen wij dat ook de details van uw marketingcampagne op orde zijn en niet enkel de grote lijnen.