Blog laten schrijven: haal tot 15 keer meer klanten binnen via Google

Een blog is de manier om online te groeien! KMO’s met een blog trekken maar liefst gemiddeld 15 keer meer bezoekers aan waarvan een significant percentage uiteindelijk klant wordt. 

Heb je nog geen blog of wordt deze verwaarloost? Dan is het tijd om in actie te schieten. Ondernemingen die een blog hebben staan veel hoger in de Google zoekresultaten en werven zo organisch klanten tegen bijzonder lage kosten. Vaak zijn dat potentiële die naar jouw website zouden gegaan zijn mochten ze deze eenvoudig online gevonden hebben. 

Door jouw blog te laten schrijven door De Details kun jij meer bezoekers op je website krijgen. Dankzij onze sterke copywriting en overtuigende teksten worden deze nieuwe bezoekers ook vaker klant. Hierdoor kan een slim uitgedacht blog zich snel en eenvoudig meerdere malen terugverdienen!

Wil jij je blog laten schrijven door professionele copywriters en SEO experts. Contacteer ons dan vrijblijvend en wij bespreken graag met je hoe we het maximale uit jouw blog kunnen halen!

Het belang van een blog laten schrijven

Je bent wellicht al tientallen, zo niet honderdtallen, blogs tegengekomen tijdens het surfen op het internet. Je hebt jezelf wellicht al afgevraagd: waarvoor dienen al deze blogs? Waarom bloggen zoveel bedrijven? Waarom vind je op zoveel populaire websites steeds een blog? Wie leest die dingen echt?

Dit zijn zeer terechte vragen. In deze post zullen we een kort antwoord formuleren.

Een blog is immers belangrijker dan je op het eerste zicht zou denken. Zowel in de marketing voor een webshop als de marketing voor een KMO is dit een essentieel onderdeel om sterke en duurzame resultaten te behalen. Hieronder overlopen we enkele belangrijke redenen om een blog uit te bouwen op je website.

1. Een relatie met de bezoekers van je website opbouwen

Een blog is een goede manier om een relatie op te bouwen met je website bezoekers of klanten. 

Blogs zorgen ervoor dat je bezoekers of klanten een dieper inzicht krijgen in jouw boodschap. Veel ondernemingen publiceren blogs om ervoor te zorgen dat website bezoekers terugkeren naar de website, omdat de blog hen interesseert, hun vragen beantwoordt en hun problemen oplost.

Zonder blog is je website gewoon een salespagina. Waarom zou je daar meer dan één keer naar surfen?

Als je interessante en relevante blogs schrijft zorg je ervoor dat klanten regelmatig naar je website terugkomen en ermee interageren. 

2. Het opbouwen van je identiteit 

Meestal heeft een website een commercieel doel. Het is echter niet slim om je website enkel rond de verkoop van je product of dienst te laten draaien. 

Door middel van een blog te publiceren toon je aan dat jouw onderneming verder denkt dan louter handel drijven. Het toont aan dat je onderneming als het ware ‘leeft’.

Je kan door middel van je blogs een identiteit creëren voor je onderneming. Zo kan je bijvoorbeeld ecologische content schrijven als je een groen imago wilt opbouwen.

Je kan ook zeer behulpzame blogs schrijven met relevante inhoud voor je klanten, zo toon je jezelf als een behulpzame onderneming. Blogs zorgen ervoor dat je de waarden van jouw onderneming kan verwoorden en communiceren met de bezoekers van je website.

3. Beter presteren in de Google zoekresultaten

Er zijn ook hele praktische redenen om een blog te publiceren op je website. Wist je dat Google alle webpagina’s van je website evalueert met een algoritme? Door een blog te publiceren op je website creëer je vele opportuniteiten om aan Google te bewijzen dat jouw website kwalitatief en betrouwbaar is. 

Als je daarin slaagt zal jouw website veel meer en hoger tevoorschijn komen in de zoekresultaten van Google en bijgevolg zullen er een pak meer bezoekers op je website terechtkomen!

4. Je content verspreiden

Je blogposts hoeven niet enkel en alleen op je website te blijven. Je kan ze ook delen op sociale media om zo meer bezoekers naar je website te lokken.

Bovendien kunnen je volgers zo steeds op de hoogte blijven van het reilen en zeilen van je website of onderneming zonder de website effectief op te zoeken. Je blogposts zullen immers gewoon in hun feed terecht komen.

De platformen waarom je je blogs kan posten zijn talrijk: Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter, noem maar op.

Om na te gaan welk platform voor jouw website of onderneming het beste is kijk je best naar je doelgroep. Schrijf je een blog over make-up? Dan post je best op instagram. Schrijf je een blog over technologie of finance? Dan zal je meer succes hebben op LinkedIn of Twitter. 

Je blog kan een essentieel onderdeel zijn van je social media strategie.

Blog laten schrijven

Waarom een blog laten schrijven door professionals?

Een blog laten schrijven door een extern persoon kan een geweldige investering zijn. Een blog onderhouden is immers erg tijdsintensief. Een goede blog publiceert immers met de regelmaat van de klok. Niet elke ondernemer heeft elke week tijd om meerdere teksten te schrijven.

Bovendien komt er meer bij kijken dan je op het eerste zicht zou denken. Om een goede blog te schrijven moet je uiteraard een kwalitatieve tekst op papier kunnen zetten. Zonder schrijffouten of vreemde grammaticale constructies. ook moet de tekst inhoudelijk interessant zijn. 

Je moet waarde creëren voor de internetgebruiker die het leest. Dit doe je door diens vragen te beantwoorden of door een oplossing aan te reiken voor zijn of haar probleem.

Om goed te ranken op Google – meteen de meest winstgevende reden om een blog te posten – moet je bovendien met een hele reeks technische aspecten rekening houden. Hier bevinden we ons in de wereld van de SEO (‘search engine optimization’). 

Het louter schrijven van blogs is niet voldoende om door Google opgepikt te worden. De tekst moet inhoudelijk en technisch geoptimaliseerd worden. Er is een hele tak van de moderne digitale marketing die zich hiermee bezig houdt. Het is moeilijk om te leren en wordt dus best uitbesteed aan professionals.

Denk je eraan om een blog te publiceren op je website? Wil je een volledig geoptimaliseerd blog dat je tussen de hoogste Google zoekresultaten krijgt? Contacteer ons vrijblijvend op dedetails.be

Veel gestelde vragen over blogs

Hoe begin ik aan een blog?

Vooraleer je een blog begint moet je jezelf een aantal vragen stellen. Wat wil ik met mijn blog bereiken? Wie behoort tot mijn doelgroep? Over wat ga ik precies schrijven? Zijn er al vergelijkbare blogs? 

Eens je deze vragen hebt doorlopen zal je een duidelijk beeld hebben over je blog. Vervolgens moet je dit beeld omzetten in de realiteit. Er zijn vele manieren om een blog op te starten. 

  • Je kan een bijkomende pagina aan je website voegen en hier rechtstreeks publiceren;
  • Je kan een platform als blogger.com gebruiken, zo wordt een groot deel van het werk voor je gedaan;
  • Je kan het schrijven en opbouwen van je blog overlaten aan een externe expert.

Welke optie voor jou de beste is hangt af van je doel. Is het gewoon een hobby zonder al te veel belang? Dan kan een kant en klare blog van bijvoorbeeld blogger.com volstaan. 

Is je blog een echte lange termijn investering voor je onderneming? Dan besteed je dit het beste uit aan externe experts die kwalitatieve inhoudelijke teksten schrijven die technisch geoptimaliseerd zijn voor de Google zoekmachine en zo vele nieuwe bezoekers binnenhalen voor je website.

Hoe vaak moet ik een blogpost publiceren op mijn blog?

Opnieuw hangt dit af van je doel en mogelijkheden. Als ondernemer zijn er uiteraard belangrijkere dingen dan een blog schrijven. De frequentie van je blogposts moet je dus afstemmen op jouw situatie. Dat neemt niet weg dat blogs die veel publiceren meer resultaat zien. 

Als leidraad kan je volgende richtlijnen in overweging nemen:

  • Post minstens éénmaal per week op je blog;
  • In een ideale situatie post je 2 tot 5 maal per week op je blog;
  • Focus niet te veel op de frequentie van je posts, maar ook op de inhoud. 

Wat moet ik in mijn blog schrijven?

Het mooie aan bloggen is dat je volledig vrij bent om zelf op deze vraag te antwoorden. Je kan werkelijk over alles bloggen. Zolang het niet illegaal is natuurlijk.

Bij het schrijven van je blog moet je wel een aantal zaken in overweging nemen.

Zo is het een goed idee om jezelf even in de schoenen van de lezer te plaatsen. Je moet immers relevante content schrijven voor je lezers. Zo moet je de lezer ofwel interesseren, helpen met een probleem of op zijn of haar vragen kunnen antwoorden.

Je blog zal enkel succesvol zijn als het nuttig is om te lezen om één van de voormelde redenen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn blog gelezen wordt?

Er zijn naar schatting 600 miljoen actieve blogs in de wereld. Dat zijn er dus heel veel. Hoe zorg je ervoor dat jouw blog opvalt? Dit is uiteraard heel erg moeilijk. Het louter publiceren van een blog zal niet volstaan.

Als je reeds beschikt over sociale media accounts met een degelijk aantal volgers kan je je blog relatief eenvoudig promoten. Je zal zien dat grote ondernemingen met een groot aantal volgers stelselmatig hun blogposts delen.

Een andere manier is het schrijven van een volledig SEO geoptimaliseerde blog. Na verloop van tijd zal je blog hoog in de zoekresultaten van Google verschijnen. Dit zal ervoor zorgen dat er een pak meer bezoekers op je blog terecht komen. 

Onthoud vooral: het schrijven van een blog is een continu en traag proces. Geef niet op! Ook al duurt het lang voor je blog bezoekers krijgt. Hou vol en schrijf goede content, dan zal je op een dag eigenaar zijn van een succesvol blog!