Content Marketing service voor bedrijven

Een van de meest effectieve marketingstrategieën voor ondernemingen is content marketing. Content marketing bestaat erin om via artikels, videos, podcasts, webinars, blogs of enige andere vorm van media een bepaald doelpubliek te veroveren en/of te behouden.

 

Met Content Marketing gaat men voor wat men noemt de ‘top of mind’: je verovert als het ware een plek in het hoofd van je klant. Op deze manier zet je jezelf neer als een bekend merk, dat vertrouwen kweekt bij je publiek.Het uitgangspunt is naast het genereren van leads, clicks en verkeer naar jouw website, ook met jouw klant bezig zijn en dat blijven. Op deze manier bouw je loyaliteit op. 

 

Wil jij een kwaliteitsvolle content marketing strategie uitwerken maar weet je niet hoe? Of heb je niet voldoende tijd om wekelijks content te publiceren? Contacteer De Details vrijblijvend op info@dedetails.be.

Voorwaarden van goede content marketing voor bedrijven

Het zijn honderd en één manieren om aan content marketing te doen. Je kan ervoor kiezen om blogs te publiceren, posts en updates op social media te plaatsen, video’s, webinars of podcasts de wereld in te sturen enzovoort. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Kwaliteitsvolle content is creatief én toegespitst op het doelpubliek dat je wil bereiken.  Content marketing moet de (potentiële) klant betrokken houden n en wegwijs maken in de producten of diensten die jij aanbiedt. Om aan kwaliteitsvolle content marketing te doen, zijn er bepaalde zaken die je nauwkeurig moet opvolgen en bijhouden.

1. Algemene online aanwezigheid

Via de vele platformen op het internet, zoals Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest en noem maar op, kan je jouw algemene online aanwezigheid opbouwen. Maar ook op je eigen website kan je je online aanwezigheid vergroten door bijvoorbeeld blogs te schrijven en video’s te maken over de producten of diensten die jij aanbiedt.

Dit hoeft niet zozeer telkens reclame te zijn, maar kan ook gaan om het uitleggen en verklaren van je producten op een interactieve manier.

2. Ga voor klantengetrouwheid

Klanten moeten vertrouwd zijn met je product of dienst, maar ook jouw zaak zelf. Door ze te laten kennis maken met je onderneming aan de hand van content marketing, toon je de oprechtheid en eerlijkheid van je zaak, en bouw je een band op.

3. Probeer leads te genereren

Een lead is een persoon of organisatie die mogelijks zaken zal doen met jouw onderneming. Dit kan iemand zijn die een account aanmaakt, op jouw advertenties klikt of zich aangeeft als geïnteresseerd voor mails en promoties.

Goede content marketing zorgt ervoor dat er meer verkeer gaat naar jouw website. Klanten worden als het ware opgeleid en wegwijs gemaakt in het gamma aan producten of diensten die jij aan te bieden hebt.

Content marketing service voor bedrijven

Stages van Content Marketing voor je onderneming

1. Weten wat je klant wilt

Om in content marketing te excelleren is het cruciaal om je (potentiële) klanten te kennen en hun hoofdzakelijke behoeftes kennen en daarop inspelen. De content die je publiceert moet telkens relevant blijven. Dit kan je doen aan de hand van artikels, blog posts, video’s en de laatste nieuwigheden binnen je onderneming of sector.

2. Je klant onderwijzen

Content die je publiceert binnen je content marketing strategie moet behulpzame informatie bevatten. Het moet de lezer en gebruiker attent maken van de do’s en dont’s van je product of dienst, of verder laten verdiepen in wat je kan doen voor hem of haar. How-to artikels, tutorial-video’s en checklists kunnen hierbij van dienst zijn.

3. Uitnodigen tot aankopen

Natuurlijk moet er na dit alles winst kunnen gemaakt worden. Je moet je klant te pakken krijgen na al de kwaliteitsvolle content marketing die je gepubliceerd hebt. Eens je al het voorgaande hebt gedaan kan je beginnen focussen op de verkoop van je product of dienst. 


De content moet dat ook telkens voor ogen hebben, zodat het zijn doel niet mist.

Centraal hierbij staat jouw expertise, kennis en de voordelen die iemand krijgt wanneer hij of zij jouw product of dienst koopt.

Hierbij kunnen reviews, recensies, bevindingen van klanten of verdere gidsen van je producten of diensten deze stage ondersteunen. 



Content marketing begint bij jou, maar hierbij hoef je er niet alleen voor te staan. Indien je behoefte hebt aan advies of hulp bij het ontwikkelen, uitwerken en implementeren van je content marketing strategie, aarzel dan niet om ons te contacteren op het e-mailadres info@dedetails.be. Wij helpen je graag verder.