SEO expert inhuren

Is je website onvindbaar op het internet? Valt het aantal bezoekers op je website tegen?

Dat komt waarschijnlijk omdat je niet in de (eerste) Google zoekresultaten terecht komt!

De SEO-experten van De Details helpen jou om je onderneming beter zichtbaar te maken online. 

Wij doen gericht professioneel zoekwoorden onderzoek en onderzoek naar uw onmiddellijke concurrentie en leiden zoveel mogelijk potentiële klanten naar jouw website! Neem nu vrijblijvend contact met ons op en wij bespreken graag wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen!

Waarom moet je een SEO expert inhuren?

Elk jaar stijgt het aantal verkopen via E-commerce met dubbele cijfers. Er zijn steeds meer mensen die online kopen. De bedragen die mensen uitgeven online worden ook steeds hoger. 

De economie digitaliseert aan een razendsnel tempo.

Het spreekt voor zich dat elk bedrijf hier van moet profiteren, anders word je simpelweg uit de markt geconcurreerd.

Een digitale (marketing) strategie is dus essentieel.

Een goed uitgedokterde digitale marketingstrategie kan zeer winstgevend zijn. Je moet er echter goed over nadenken. De strategie van jouw onderneming moet doelgericht, kwalitatief en technisch geoptimaliseerd zijn. De concurrentie online is moordend. Ontelbare ondernemingen proberen de aandacht van hun doelpubliek op hun website, social media of product te krijgen.

Een SEO Expert kan jou helpen om meer oogbollen op je website te krijgen. Zorg ervoor dat jouw bedrijf of website deze digitale golf niet mist!

Wat is SEO precies?

In deze tekst lieten we het acroniem ‘SEO’ reeds meermaals vallen. SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’.

SEO is een amalgaam van technische en inhoudelijke regels die je kan toepassen op jouw website en op alle geschreven content op jouw website. Wie deze regels en ‘good practices’ correct toepast zal door het Google algoritme als een kwalitatieve website beschouwd worden.

Google zal deze geoptimaliseerde website en blog posts bijgevolg hoog weergeven in de Google zoekresultaten.

Dit zorgt ervoor dat jouw website regelmatig tevoorschijn komt als potentiële nieuwe klanten zoekopdrachten uitvoeren.

Ben je een tuinman in Brussel?

Dan spreekt het voor zich dat je veel nieuwe klanten zal aanwerven als jouw website helemaal bovenaan verschijnt in de zoekopdracht “tuinman Brussel”.

SEO is een van de beste manieren om je onderneming op een organische en duurzame manier te laten groeien. 

Het is op lange termijn veel beter qua ROI dan Google Ads. Betaalde advertenties stoppen het moment je er niet meer voor betaalt. SEO blogs en teksten blijven jaren op een hoge positie staan als ze goed geschreven zijn. 

De return on investment kan soms vele malen hoger zijn dan het geld dat je erin steekt. Als je bijvoorbeeld 80 extra bezoekers per maand krijgt op je website door een goed artikel en slechts 2 daarvan worden klanten, heb je elk jaar 24 klanten. Dit allemaal door één enkel artikel. Is jouw gemiddelde winst bijvoorbeeld 17,00 euro per klant dan heb je aan dat ene artikel 2000,00 euro verdiend.

SEO expert inhuren belgie

Wat zijn zoekwoorden?

De meeste ondernemers en website uitbaters schrijven teksten op hun website, in de vorm van artikels of blog. Men probeert zo een relatie met hun klanten op te bouwen en een identiteit voor hun onderneming aan te meten.

Vaak worden deze blogs uit de losse pols geschreven en probeert men gewoonweg iets interessant op papier te zetten.

Hier is niets mis mee, als je al voldoende bezoekers op je website hebt.

Als je website niet bezocht wordt, zullen louter interessante artikels niet volstaan.

Om blogposts en webpages te schrijven die effectief worden opgepikt door Google moet je eerst zoekwoorden onderzoek uitvoeren. Hier wordt door SEO-leken niet aan gedacht. 

Zoekwoorden zijn zoekopdrachten die worden uitgevoerd door internetgebruikers. Door middel van speciale SEO software gaan SEO specialisten op zoek naar zoekopdrachten die goed aansluiten op het doel van de onderneming waarvoor ze werken.

Hierboven gaven we al het voorbeeld “tuinman Brussel”, hetgeen natuurlijk een zeer relevant zoekwoord is voor een tuinman uit het Brusselse.

Als deze zoekopdracht veel wordt uitgevoerd (bijvoorbeeld 100 keer per maand), kan dit een zeer interessant zoekwoord zijn. Als je er in slaagt om als Brusselse tuinman op de eerste plek te verschijnen met je website, heb je elke maand 100 potentiële nieuwe cliënten.

Maar opgepast! Je moet ook rekening houden met de concurrentie. Als er al tientallen Brusselse tuinmannen blogposts hebben geschreven over het zoekwoord “tuinman Brussel” kan het heel moeilijk worden om deze “te verslaan” in de Google ranking.

zoekwoordenonderzoek is niet eenvoudig, je moet met een hele reeks zaken rekening houden!

Zoekwoorden onderzoek wordt door de meeste ondernemers over het hoofd gezien. Dit is meteen een grote reden waarom hun websites niet bezocht worden.

Hoe lang duurt het vooraleer SEO werkt?

Jouw website en blog optimaliseren kost tijd. Google moet langzaam maar zeker vertrouwen krijgen in je website. 

Het duurt gemiddeld 3 tot 5 maanden voor je bovenaan verschijnt bij relevante zoekopdrachten en zo meer bezoekers aantrekt. 

 

Hoe meer SEO-geoptimaliseerde content je schrijft, hoe meer resultaat. Dat is logisch, want zo kunnen meer zoekwoorden verwerkt worden en vervolgens meer potentiële bezoekers bereikt worden

Sommige SEO doelstellingen kunnen een stuk sneller bereikt worden. 

Heb je een bijvoorbeeld nieuwe onderneming, en word je nog niet gevonden op Google wanneer mensen je merknaam opzoeken? Dat kunnen wij meestal in een paar dagen voor elkaar krijgen! 

SEO blijft lang werken, maar het brengt ook lang op! 

Soms brengt een artikel jarenlang verkopen binnen. Daar ligt de kracht van SEO. Een blog post die je vandaag online zet, kan je in 2027 nog steeds dagelijks bezoekers opleveren en verkopen genereren. 

Je artikel verdient zichzelf op lange termijn telkens terug! 

Seo expert inhuren Vlaanderen

Een SEO expert inhuren: wat brengt dat op?

Wanneer je een SEO-consultant inhuurt wil je weten wat dat gaat opbrengen.

Dit is echter een moeilijke vraag. De opbrengst van SEO hangt van heel veel verschillende factoren af. We lijsten er een paar voor je op:

  1. Competitie van het zoekwoord
  2. Het aantal mensen die zoekt op de term
  3. Je positie in de zoekresultaten
  4. Hoeveel rankende artikels & landingspages je hebt 
  5. Hoeveel je product of dienst kost
  6. Je conversiepercentage
  7. Hoe goed je SEO expert is

Zoals je ziet is het niet mogelijk om een vaste opbrengst in te calculeren. 

Op grond van onze ervaring en expertise kunnen wij wel enkele illustratieve schattingen maken. 

Stel je laat De Details voor jou 3 blogs schrijven voor 125 euro per stuk. Dus 375 euro in het totaal. 

Op elk van de zoekwoorden wordt 100 keer gezocht per maand. 

Je staat in de top 3 voor elk van deze zoekresultaten. 

Laat ons zeggen dat 40% van de zoekers op jouw website link klikt.

Dit zorgt voor 120 bijkomende bezoekers per maand enkel en alleen door deze 3 artikels. 

Het gemiddelde conversiepercentage is 3% voor een website. 

We gaan conservatief te werk en zeggen dat je nog geen 2% haalt en slechts 2 klanten per maand binnen haalt. 

Je maakt ongeveer 25 euro winst per klant. 

Dit zorgt voor 50 euro winst per maand, verdiend aan deze 3 artikelen. 

Stel dat je 4 jaar in de zoekresultaten blijft staan, zonder dat je iets moet doen.

Dat is 48 maanden. 48 maal 50 is 2400 euro. Dat betekent dat je aan deze 3 artikelen conservatief 2025 euro winst hebt gemaakt. Uiteraard kan dit een stuk hoger liggen. Als je gemiddelde klant 60 euro winst oplevert en je wel de 3% conversie haalt, ligt je Return on Investment zelfs boven de 10 000 euro!

Het spreekt voor zich dat SEO een zeer lucratieve investering kan zijn.

Onthou ook: als jij niet ranks voor een bepaald zoekwoord, dat iemand anders wel. Wie niet aan SEO denkt laat zijn concurrentie met veel klanten weglopen!

Wat kan De Details voor jouw website doen?

Bij De Details werken echte SEO experten die al vele websites en webpagina’s naar de eerste zoekresultaten hebben gekatapulteerd. 

onze dienstverlening inzake SEO heeft tot doel jouw onderneming te laten groeien. Dit doen we door:

  1. Een betere zichtbaarheid op Google
  2. Een hogere rangschikking in de zoekresultaten 
  3. Meer mensen die je producten vinden via het internet
  4. De extra bezoekers die op je website komen zijn meer geneigd wat te kopen
  5. Meer kliks en hogere conversies

Wanneer je een SEO Specialist voor een langere tijd inhuurt dan zal deze cumulatieve resultaten boeken. Dit wil zeggen dat maand na maand je meer bezoekers en conversies zult krijgen. 

Wordt het tijd om te kapitaliseren op de digitale economie? Wil je meer bezoekers op je website? Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be

Veelgestelde vragen over een SEO expert inhuren

Wat is een meta description?

 

Een meta description is de korte tekst die onder je link staat in de Google zoekresultaten. De lijst websites die Google je voorschotelt na een zoekopdracht worden weergegeven als een link met daaronder een korte tekst, deze tekst wordt een meta description genoemd. Dit kan een stuk van de webpagina zelf zijn of een aparte zin. Een meta description is belangrijk om een internetgebruiker te overtuigen om op jouw website te klikken. Bovendien houdt Google ook rekening met je meta description bij het evalueren van je website. Tip: gebruik je zoekwoord in je meta description.

Kunnen jullie ons voor een zoekwoord op de eerste plek krijgen?

 

Uiteraard is het steeds de bedoeling om jouw website op de eerste plek te krijgen bij de zoekresultaten van het gehanteerde zoekwoord. Het Google algoritme is echter niet 100% voorspelbaar. Zelfs als je de SEO regels perfect toepast heb je geen garantie op de eerste plek. Wees dus op je hoede als jouw ingehuurde SEO expert belooft om jouw website op nummer 1 te krijgen. Niemand kan dit beloven!

Hoe vind ik zoekwoorden?

 

Het vinden van een goed zoekwoord voor jouw website is een zeer belangrijke stap in het ontwikkelen van jouw SEO-strategie. Om goede zoekwoorden te vinden heb je data over dat zoekwoord nodig. Het zoekwoord moet relevant zijn, moet een bepaald zoekvolume hebben en moet nog niet door al te veel concurrenten gebruikt zijn. SEO-experten gebruiken hiervoor speciale software.

 

Hoeveel woorden telt een optimale SEO blog?

 

Dit hangt af van het type tekst of pagina. Je kan SEO toepassen op landingspagina’s, productbeschrijvingen, blogs, … Elk van deze types zal een verschillende lengte zijn. Daarbovenop moet je onthouden dat het Google algoritme voor een groot deel een mysterie blijft. Er is dus geen éénduidig antwoord op deze vraag. Er zijn wel een aantal algemene principes. Zo kan je over het algemeen hoger ranken met lange content (meer dan 1000 woorden). Maar dit zorgt er wel voor dat lezers makkelijker afhaken. Experten weerhouden ook een minimum van 300 woorden voor blogposts. Staar je echter niet blind op de lengte van je tekst, focus vooral op de kwaliteit ervan. Je moet ervoor zorgen dat je tekst waardevol is voor de lezer.

Wat is een Google penalty?

 

Google beloont websites die correcte SEO toepassen en kwalitatieve content posten. Langs de andere kant kan Google websites ook bestraffen. Als je gestraft wordt zal je verbannen worden naar de lagere pagina’s, die niemand ooit bezoekt. De reden van een Google penalty kan vanalles zijn. Google bestraft links van lage kwaliteit, websites die traag laden, websites die content van lage kwaliteit posten, … Als je het gevoel hebt dat je website ondermaats presteert laat je je website best door een expert evalueren.

 

Wat zijn links en waarom zijn ze belangrijk?

 

Google beoordeelt websites aan de hand van meer dan 200 parameters! een belangrijk element in deze evaluatie is het aantal links op de website. Er zijn verschillende types links:

 

interne links: links tussen de verschillende pagina’s van één dezelfde website;

externe links: links op een website die de internetgebruiker naar een andere website leiden;

backlinks: links op andere websites die naar jouw website leiden.

 

Voorbeeld: als een zeer bekende website als forbes.com of nyt.com een backlink naar jouw website post zal Google jouw website als hoog kwalitatief beschouwen. Dit is logisch want anders zou de New York Times jouw website toch niet vermelden?

 

Het is belangrijk om een goede mix van deze drie types te hebben. Let op: de kwaliteit van de links wordt ook beoordeeld door Google! Als je goedkope backlinks koopt die op websites van slechte kwaliteit worden geplaatst zal Google je hiervoor bestraffen.

Zijn afbeeldingen belangrijk?

 

Afbeeldingen zorgen ervoor dat je webpagina overzichtelijker en aantrekkelijker wordt. Daarnaast worden de afbeeldingen op je website door Google beoordeeld! Er zijn ook technische SEO regels die best toepast op de afbeeldingen die je gebruikt. Bovendien heeft Google uiteraard ook een ‘afbeeldingen’ zoekfunctie. Als je de SEO regels correct toepast op je afbeeldingen kan je ook op deze manier nieuwe bezoekers krijgen.

Heb je nog vragen?

 

De wereld van de SEO is een kluwen en wij kunnen onmogelijk alle mogelijke vragen beantwoorden in deze blogpost. Zit je met een vraag over SEO? Aarzel niet om ons te contacteren op info@dedetails.be, we helpen je graag verder!