Copywriter inhuren – De beste teksten voor je onderneming

Waarom een copywriter inhuren

Mensen naar je site lokken is stap één. Vervolgens moeten je nieuwe bezoekers overtuigd worden om iets te kopen. Word je geconfronteerd met bezoekers die je website verlaten zonder iets te kopen? 

Dan is er een bewezen oplossing: het schrijven van overtuigende ‘copy’. Een goede copywriter inhuren die de tekst van je website (her)schrijft kan ervoor zorgen dat je bezoekers effectief klant worden. 

Een goede copywriter zal ervoor zorgen dat de conversies op je website verhogen. Conversies zijn websitebezoekers die klant worden en effectief iets kopen. Door de kost van je copywriter te vergelijken met je verhoogde omzet zie je onmiddellijk je return on investment (ROI).

De waarde van een copywriter is dus zeer goed meetbaar. Bij De Details werken ervaren copywriters die reeds meerdere ondernemingen aan meer conversies hielpen.

Onze copy is bovendien steeds geschreven met search engine optimization (SEO) in het achterhoofd. Dit wil zeggen dat de productbeschrijvingen, website teksten, content marketing blogs, verkooppagina’s … die wij voor je schrijven beter gevonden worden op Google. 

Zo krijg je nog meer bezoekers op je website. Maar daar stoppen we niet.

Wij zorgen voor hoog kwalitatieve teksten die geschreven zijn volgens de regels van de kunst van jouw sector. Daarbovenop doen wij onderzoek naar jouw onmiddellijke concurrentie, keyword onderzoek, en passen we zelfs psychologische principes toe zoals ‘fear of missing out’. Over alles wordt nagedacht.

Contacteer ons gerust voor een vrijblijvend gesprek op info@dedetails.be

Het belang van copywriting

Ben je nog niet overtuigd van het nut van goede copy? 

Dan zal je verbaasd zijn over hoeveel grote bedrijven aan goede copywriting spenderen. Grote bedrijven als Apple en Google geven miljoenen uit aan goede copy. 

Met goede reden. Deze bedrijven spenderen bakken geld aan copywriting omdat het rendeert. Bovendien is de wereld van copywriting wellicht een pak groter dan je denkt. Je vindt copy overal, zelfs op de meest verrassende plaatsen. 

Denk bijvoorbeeld aan de slogans uit bekende reclamefilmpjes die jaren later nog steeds rondspoken in je hoofd. Het werk van zeer goede copywriters, hun werk rendeert zelf na al die jaren!

Ook de tekst op reclameborden, de tekst op websites, de tekst op reclamefolders in je brievenbus, en noem maar op. Het is allemaal copy. Als de tekst overtuigend is is deze copy wellicht door professionele copywriters geschreven. 

In onze moderne digitale tijden worden posts op social media ook vaak uitbesteed aan copywriters, denk aan posts op twitter, instagram, LinkedIn, etc.

De voorbeelden zijn eindeloos.

copywriter inhuren belgie

Wat doet een copywriter precies?

Hij brengt je geld op. Zo makkelijk is het. Copy is zwart-wit. Het verkoopt of het verkoopt niet. Al de rest is bijzaak. De content van je copywriter zou ook meer moeten opbrengen dan je betalende ads. Over het algemeen haal je uit een content marketer die van aanpakken weet 2x zoveel als uit je betaalde advertenties.

Een copywriter inhuren betekent ook dat je meer tijd hebt om andere dingen te doen. Zoals je extra bestellingen versturen of klanten te woord staan. Je krijgt met andere woorden meer tijd voor wat echt telt: je business runnen. 

Wij zorgen er hoofdzakelijk voor dat de mensen die op jouw website komen daadwerkelijk een actie ondernemen. Dat kan van alles zijn: een e-mail adres achterlaten voor een latere e-mail marketing campagne, je opbellen voor een gesprek of sales-pitch of – natuurlijk – het kopen van een product of dienst. 

Deze actie wordt o.a. uitgelokt door een meeslepend verhaal over jouw onderneming te brengen. Gegoten in een sterke tekst, die overtuigend is. Wij maken daarnaast gebruik van effectieve en originele ‘call to actions’.

Wanneer is het tijd om een copywriter in te huren?

Er zijn een aantal duidelijke signalen die wijzen op de nood aan betere copy.

 

Te weinig verkopen – je product verkoopt niet genoeg

Te weinig conversies – de bezoekers van je website of lezers van je advertenties worden geen betalende klant

Je teksten zijn slecht geschreven

Je teksten overtuigen niet

Je teksten zorgen niet voor een goede ranking op Google

Je blogs worden niet (uitgelezen

Je social media inspireert niet

Je slaagt er niet in een ‘brand’ te ontwikkelen online

 

Klinkt één of meerdere van deze redenen bekend in de oren?

 

Dan is het misschien tijd om de tekst van je website en advertenties te laten (her)schrijven door professionele copywriters.

Hoeveel kost een copywriter

Geen flauw idee. Wij zien de gekste prijzen passeren. Het gaat van minder dan één cent per woord tot 2,00 euro per woord. 

Gratis tip: bij het consulteren van een copywriter vermijd je best de aller goedkoopste én de allerduurste. De goedkoopste copywriters leveren teksten van lage kwaliteit en bevinden zich bovendien vaak in het buitenland. De duurste zijn hun prijskaartje over het algemeen vaak niet waard, ze zijn ofwel oplichters ofwel onderdeel van gigantische marketingbureau’s. Denk bijvoorbeeld aan de Coca-Cola reclame rond kerstmis.

Wij berekenen onze prijzen per woord en per opdracht. Er wordt dus geen uurtarief aangerekend. Dat doen wij nooit. Dat is niet transparant. Niet voor de klant en niet voor ons. Je weet immers nooit op voorhand hoe lang het schrijven van een opdracht zal duren. Je ziet het maar al te vaak in onze sector. Er worden allerlei uren gefactureerd en het is niet duidelijk waar deze vandaan komen.

Bij ons kun je een op maat gemaakte offerte voor je opdracht verwachten, welke we per woord berekenen. Daarnaast kan je ook inschrijven op één van onze abonnementen met vast maandelijks bedrag. 

In elk geval weet je exact waar je aan toe bent. 

Je kunt als kleine onderneming al een abonnement nemen voor 399,00 euro per maand. 

Ook voor kleinere opdrachten, bijvoorbeeld als test, kan je ons aanschrijven voor een offerte op maat.

Copywriter inhuren Vlaanderen

Hoe herken je een goede copywriter?

Copywriters en marketingbureaus schieten als paddestoelen uit de grond. Het is immers een groeiende en lucratieve sector. Helaas komt deze aangroei de kwaliteit niet altijd ten goede.

alvorens je een copywriter inschakelt moet je de kwaliteit van diens werk proberen achterhalen.

Enkele kenmerken die goede copywriters delen:

  • Verplaatst zich in de schoenen van de lezer 
  • Denkt altijd doelgericht
  • Heeft een geweldige schrijfstijl
  • Is origineel
  • Schrijft foutloos
  • Heeft ook technische kennis (bijvoorbeeld SEO)
  • Zorgt voor interactie met de lezer

 

Het is niet altijd mogelijk om deze kenmerken te verifiëren alvorens je een copywriter inhuurt.

 

Een andere manier om na te gaan hoe goed je copywriter is, is om naar zijn of haar portfolio te kijken. Met wie werkte hij of zij al samen? zijn dit grote reputabele ondernemingen of eerder kleinschalige KMO’s? Behaalde hij of zij resultaten voor deze ondernemingen?

Met wie werken wij samen?

Iedereen kan op het internet zomaar verklaren dat hij of zij de beste copy schrijft en  voor vermenigvuldiging van verkoop zorgt. Wij stellen vast dat er in onze sector veel wordt beloofd, zonder kwaliteit te leveren.

Het is niet eenvoudig om een échte expert te vinden. Echte experts hebben ervaring, veel ervaring, en hebben bijgevolg veel referenties.

Als echte vakexperts werkten wij succesvol samen met opdrachtgevers en ondernemingen uit allerlei sectoren. Hier sommen we er een paar voor je op:

Nescafé (Nestlé)

In een periode waar telewerk aan populariteit won, contacteerde Nestlé ons om hun Nescafé Gold product aan te prijzen aan thuiswerkers. Een geslaagde samenwerking die nog steeds doorgaat en rendeert.

De Boer Scheepswerven

Lees de case studie hier! De Boer Shipbuilding had een website nodig die haar klanten kon overtuigen om gigantische projecten aan hun toe te vertrouwen. We hebben het over schepen die het Suez Kanaal kunnen blokkeren, en dus over miljoenen euro´s. Onze zakelijke SEO en copywriting skills zorgen ervoor dat ze regelmatig dergelijke grote klanten binnenhalen.

Roughneck Nutrition

Lees de case studie hier! Roughneck Nutrition wou een heel specifieke doelgroep bereiken. Oliewerkers in Canada, zogenaamde ‘Roughnecks’. Door onze intense customer research identificeren we de wensen en noden van deze specifieke doelgroep en schreven we ijzersterke copy die goed verkoopt.

Dit is slechts een kleine greep uit onze lange lijst van succesvolle samenwerkingen! Op de case studie page van onze website vind je er nog veel meer. 

Wil je meer to the point cases zien? Dat kan hier!

Beste copywriters inhuren

Welke teksten kunnen we voor je schrijven

Eerder in deze post bespraken we reeds het feit dat copy werkelijk overal te vinden is. De types tekst die copywriters schrijven is dan ook heel divers.

Bij De Details hebben we een uitgebreide specialisatie inzake copywriting en ervaring in de meest uiteenlopende tekstsoorten, vooral in de digitale wereld.

Enkele voorbeelden waarmee wij veel ervaring hebben:

  • Productbeschrijvingen voor webshops (WooCommerce, Shopify, bol.com,…)

  • Blogs

  • Content marketing

  • SEO-webteksten

  • Nieuwsberichten

  • Video Scripts

  • Emails

  • Landing Pages

 

En ga maar door! 

 

Heb je een tekst nodig die er niet tussen staat? Of weet je niet welke tekst je nodig hebt voor je website? Vraag het ons gerust! We helpen je graag verder. 

Waarom De Details jouw copy laten schrijven?

Het bespaart je tijd én levert je geld op. Zo simpel is het. 

Wanneer je een webwinkel hebt of diensten levert, heb je geen tijd om daarnaast ook productbeschrijvingen en landing pages te schrijven. 

Wij garanderen:

Sterke copy – De essentie. Wij gebruiken onze jarenlange ervaring om ijzersterke copy te schrijven voor jouw onderneming. Copy is pas goed als het iets opbrengt. Daar staan wij voor garant.

SEO geoptimaliseerd – wij geloven in een combinatie van copy en SEO voor maximale groei van je onderneming. Onze teksten zijn niet alleen overtuigend, ze zijn ook geoptimaliseerd om bovenaan te verschijnen in Google zoekopdrachten.

100% op tijd – Wij hebben nog nooit een opdracht te laat afgeleverd. Wij stellen realistische deadlines voorop. Wanneer wij zeggen dat u een tekst krijgt op die datum, krijgt die u ook.

Ervaring – Onze projecten spreken voor zich. Wij hebben met gigantische merken gewerkt, maar ook met talloze kleinere spelers. 

Zelfstandig – Wij besparen je tijd. Je kunt je opdracht aan ons overlaten zonder dat je bestookt wordt met nutteloze vragen. Wij willen dat je zo weinig mogelijk hoeft te doen, zodat je meer tijd hebt voor je core business. 

Intelligent – Onze copywriters zijn slim. Wij hebben er geen problemen mee over heel complexe onderwerpen te schrijven. Probeer je aan een publiek met een bepaalde expertise te verkopen? Geen probleem. Wij kunnen deze opdrachten voor jouw tot een goed einde brengen.  

Nul Risico – Niet tevreden? Geld terug. Zo simpel is het. 

Zin om met ons samen te werken en onze copywriters in te huren? Of heb je nog vragen? Contacteer ons gerust vrijblijvend op info@dedetails.be!

Veelgestelde vragen over een copywriter inhuren

Kunnen jullie de tekst in onze website voegen?

 

Zeker! Wij kunnen jouw website zelf optimaliseren en de copy toevoegen op de juiste pagina’s. De normale gang van zaken bij onze SEO en copywriting dienstverlening is dat wij toegang krijgen tot je WordPress. Zo hoef je zelf niets te doen. Misschien merken we gaandeweg zelfs enkele zaken op waarmee we jouw website bijkomend kunnen optimaliseren. Indien je liever geen toegang tot je website geeft hebben we daar natuurlijk alle begrip voor. We kunnen onze geoptimaliseerde teksten ook in aparte documenten toevoegen. Zo kan je zelf je website updaten.

Hoeveel teksten kunnen jullie schrijven?

 

Bij De Details werken we regelmatig grote projecten af. Wij zijn in staat om een grote kwantiteit aan kwalitatieve teksten te produceren. Wij stellen hiervoor realistische deadlines zodat we nooit aan kwaliteit inboeten. Uiteraard krijgen kleinere opdrachten ook onze volledige aandacht.

Hoe versterk ik mijn copywriting?

 

Copywriting is een kunst. Er bestaan enkele ‘good practices’ maar niemand heeft een toverformule die steeds perfect werkt. Een en ander heeft te maken met je doel, de plek van de tekst, het type tekst, … 

 

Enkele zaken die je op weg kunnen helpen voor website copywriting:

 

Vermijd onnodige woorden – wees to the point

Vertrek vanuit je doelgroep – plaats jezelf in de schoenen van je lezer

Gebruik hoofdingen, witregels en tussentitels

Gebruik opsommingen – zoals degene die je nu leest!

Gebruik geen lange blokken tekst – hou het overzichtelijk

Gebruik creatieve tekst – charmeer je lezer en hou diens aandacht vast

Gebruik psychologische sales-technieken

 

Heb je het gevoel dat je copy niet optimaal is? Wij verlenen je graag een advies of passen graag je copy aan zodat het beter verkoopt. Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be

Hebben jullie concrete voorbeelden van jullie copy?

 

Hierboven gaven we al wat voorbeelden van onze samenwerkingen. Uiteraard geven we onze geheimen niet zomaar prijs! Indien je ons contacteert voor een (eventuele) samenwerking kunnen we je uiteraard wat concrete voorbeelden bezorgen van onze aanpak.

hoe word je beter in copywriting?

 

Er zijn vele opleidingen om een betere copywriter te worden. Klassieke hogescholen en universiteiten bieden vaak marketing opleidingen aan waarin lessen copywriting zitten. Daarnaast zijn er ook online cursussen die je kan volgen. Copywriting is echter een praktijkgerichte bezigheid. Veel succesvolle copywriters hebben nooit marketing gestudeerd. Als jouw copy werkt en voor verkopen zorgt zal niemand naar je opleiding vragen! Wij geloven heilig in het leren van copywriting in de praktijk. Alleen door copy te schrijven en deze steeds te optimaliseren word je beter!

Heb je nog vragen?


De wereld van de copywriting kan verwarrend zijn. Heb je nog een vraag die onbeantwoord blijft? Contacteer on gerust op info@dedetails.be, we helpen je graag verder!