Content marketing

Bouw een reputatie op, word een autoriteit

Content marketing dé manier om een onderneming op de kaart te zetten. Het bouwt reputatie en vertrouwen op, waardoor mensen sneller en meer zaken willen doen.

Wat is content marketing?

Content marketing is een duurzame, moderne en slimme manier om reclame te maken voor je onderneming. Het komt erop neer dat je nuttige informatie aanbiedt, zonder direct naar je onderneming te verwijzen.

Op deze manier komen de klanten organisch naar jouw website. Ze zoeken er immers zelf naar! Content marketing neemt vaak de vorm aan van informatieve blogposts. Als deze blogposts goed geschreven zijn zijn ze makkelijk te vinden op Google.

Mensen die op zoek zijn naar deze informatie zullen dus op jouw webpagina terechtkomen. Als ze tevreden zijn over de aangeboden informatie klikken ze misschien door naar je algemene webpagina en worden ze potentiële kopers of klanten. In elk geval komen ze in contact met jouw logo, naam en herkenbare website.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Content marketing biedt inhoud en informatie aan je klanten die relevant en nuttig is. Het doel is tweeledig: enerzijds worden nieuwe klanten aangetrokken en anderzijds bouw je zo als onderneming een reputatie op.

Mensen die actief zijn in jouw specifieke sector zullen al snel jouw logo en naam herkennen, want die blijven ze tegenkomen op Google!

Mensen worden elke dag rond de oren geslagen met honderden advertenties. Ze verdrinken erin! Dat zorgt ervoor dat potentiële klanten jouw advertenties onbewust kunnen overslaan. In plaats van mensen eindeloze advertenties op te dringen, kan je deze mensen ook organisch naar je website lokken door nuttige informatie aan te bieden.

Onze content marketing diensten

01

Hoe kiezen wij zoekwoorden uit voor jouw website?

  • Zoekvolume – Het is belangrijk dat mensen effectief zoeken naar de zoekwoorden die we gebruiken in de tekst. Daarom is het belangrijk om vakjargon te gebruiken waar het nodig is (en het te vermijden waar het niet nodig is). Een hoger zoekvolume is een goed indicatie, maar geen garantie voor optimale resultaten. Daarom nemen we ook een hele reeks andere parameters in overweging.
  • Concurrentie – Afhankelijk van de ouderdom van je website en hoeveel autoriteit deze heeft kan het moeilijk zijn om voor bepaalde zoektermen in de zoekresultaten tevoorschijn te komen. Wij gaan op onderzoek uit hoe we jouw concurrentie te slim af kunnen zijn door laag hangend fruit – dat zij vergeten zijn – op te sporen.
  • Cost-per-click – Een belangrijke factor in zoekwoordenonderzoek is hoeveel het zoekwoord per click kost als je een advertentie wil kopen op Google. Door dit te weten kunnen we jou ROI makkelijker berekenen en hoe belangrijk dit zoekwoord is voor je concurrentie.
  • User intent – Dit is de reden waarom de webgebruiker een zoekopdracht doet. Dit is een cruciale overweging voor content marketing. Als je content produceert die niet voldoet aan de reden waarom de webgebruiker deze zoekopdracht ingeeft dan ga je niet goed scoren met je tekst. De link tussen zoekwoorden en content is complex, maar essentieel voor succes.

02

Content strategie en zoekwoorden onderzoek

Elk woord gewogen, de details zijn belangrijk. Vooraleer wij beginnen met schrijven doen we een intensief ‘zoekwoordenonderzoek’ en werken we een content strategie uit.

Het begint met een voorafgaande analyse van het profiel van uw bedrijf, uw doelstellingen en de industrie waarin u actief bent.

Vervolgens onderzoeken we rond welke zoekwoorden de content het best kan worden geschreven.

Daarna werken we een op maat gemaakte content strategie uit om uw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen en website bezoekers in klanten te veranderen.

03

Content strategie en zoekwoorden onderzoek

Wij werken ons content plan uit op maat en binnen het afgesproken budget. Hiervoor luisteren we eerst naar wat jij wil bereiken met de content marketing en dan stellen we een strategie voor. Hoe ambitieuzer je bent, hoe meer content wij wekelijks voor de website schrijven. Meer content is namelijk meer bezoekers, wat zich op zijn beurt gaat vertalen in meer klanten en een grotere reputatie.

Wanneer de contentstrategie opgesteld is, gaan we aan de slag met de content te schrijven. Hiervoor gebruiken wij ons intern team van SEO-specialisten en copywriters. Dit kunnen blog posts zijn, white papers, online gidsen, etc.

Soms is het ook nodig om bestaande content optimaliseren. Het kan nuttig zijn om uw blogposts die al geschreven zijn onder handen te nemen zodat deze meer bezoekers aantrekken, beter converteren of vaker gedeeld worden op sociale media.

Blog en Content redactie, herschrijven en plannen

Het doel van content marketing

Wanneer wij het content plan opstellen en content schrijven dan houden wij altijd de volgende vijf doelstellingen voor ogen:

Je zaak doen groeien – Consumenten hebben duidelijk de weg naar het internet gevonden. Meer dan 80% van de consumenten gaat eerst op het internet onderzoek doen naar diensten of producten die ze willen. Online vindbaar zijn is tegenwoordig cruciaal. Content marketing is dé manier om hiervan gebruik te maken. Door interessante en vindbare teksten te schrijven over en voor jouw website vinden internetgebruikers je vanzelf.

Merkbekendheid creëren – Je merk en imago is cruciaal voor je bedrijf. Goede content marketing onderscheidt uw bedrijf van alle andere bedrijven die gelijkaardige diensten en producten op de markt brengen. Content marketing zorgt ervoor dat je meer merkbekendheid en een positief imago krijgt in je doelgroep. Dit zorgt voor een duurzame en langetermijngroei in je omzet. Mensen gaan veel sneller bij je kopen omdat ze je vertrouwen, omdat ze je herkennen.

Omzet doen stijgen – Een heel goede reden om in content marketing te investeren is omwille de steeds hoger wordende conversie. Studies tonen aan dat een bedrijf met een goede content marketing strategie tot wel 6 keer meer converteren dan bedrijven zonder. 

Je marketing ROI doen stijgen – Content marketing heeft op lange termijn een veel hogere ROI dan traditionele advertenties. Dat is logisch want je content blijft, eens ze geschreven is, op het internet staan. De advertenties die je koopt daarentegen, die stoppen vanaf het moment dat je stopt met ervoor te betalen. Goede content marketing brengt veel meer klanten binnen dan traditionele marketing. Tot wel 55% meer potentiële klanten worden geworven met content marketing.

Je doelpubliek bereiken – Mensen kunnen gemakkelijk advertenties blokkeren in hun browser, kiezen op welke websites ze gaan en wat ze willen zien als ze iets zoeken. Door een uitgedachte content marketing strategie, die relevante teksten voor je klant oplevert, wordt je de place to be voor je ideale klant. Mensen die geholpen worden door jouw website gaan deze dan ook aanbevelen aan mensen die hetzelfde probleem ondervinden. Hierdoor bereik je je doelpubliek en krijg je meer klanten.

De Details helpt jou om je onderneming te laten groeien door uitstekende content te schrijven. Wij zorgen ervoor dat de informatie op jouw website wordt gelezen en gedeeld. Zo bereik je meer klanten, krijg je meer zakenrelaties en groeit jouw onderneming sneller en duurzamer!

Contacteer ons nu om vrijblijvend te bespreken wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen!

Bouw een reputatie op, word een autoriteit

Content marketing dé manier om een onderneming op de kaart te zetten. Het bouwt reputatie en vertrouwen op, waardoor mensen sneller en meer zaken willen doen.

Wat is content marketing?

Content marketing is een duurzame, moderne en slimme manier om reclame te maken voor je onderneming. Het komt erop neer dat je nuttige informatie aanbiedt, zonder direct naar je onderneming te verwijzen. Op deze manier komen de klanten organisch naar jouw website. Ze zoeken er immers zelf naar!

Content marketing neemt vaak de vorm aan van informatieve blogposts. Als deze blogposts goed geschreven zijn zijn ze makkelijk te vinden op Google.

Mensen die op zoek zijn naar deze informatie zullen dus op jouw webpagina terechtkomen. Als ze tevreden zijn over de aangeboden informatie klikken ze misschien door naar je algemene webpagina en worden ze potentiële kopers of klanten. In elk geval komen ze in contact met jouw logo, naam en herkenbare website.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Content marketing biedt inhoud en informatie aan je klanten die relevant en nuttig is. Het doel is tweeledig: enerzijds worden nieuwe klanten aangetrokken en anderzijds bouw je zo als onderneming een reputatie op.

Mensen die actief zijn in jouw specifieke sector zullen al snel jouw logo en naam herkennen, want die blijven ze tegenkomen op Google!

Mensen worden elke dag rond de oren geslagen met honderden advertenties. Ze verdrinken erin! Dat zorgt ervoor dat potentiële klanten jouw advertenties onbewust kunnen overslaan. In plaats van mensen eindeloze advertenties op te dringen, kan je deze mensen ook organisch naar je website lokken door nuttige informatie aan te bieden.

Onze content marketing diensten

Content strategie en zoekwoorden onderzoek

Elk woord gewogen, de details zijn belangrijk. Vooraleer wij beginnen met schrijven doen we een intensief ‘zoekwoordenonderzoek’ en werken we een content strategie uit.

Het begint met een voorafgaande analyse van het profiel van uw bedrijf, uw doelstellingen en de industrie waarin u actief bent.

Vervolgens onderzoeken we rond welke zoekwoorden de content het best kan worden geschreven.

Daarna werken we een op maat gemaakte content strategie uit om uw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen en website bezoekers in klanten te veranderen.

Hoe kiezen wij zoekwoorden uit voor jouw website?

Zoekvolume – Het is belangrijk dat mensen effectief zoeken naar de zoekwoorden die we gebruiken in de tekst. Daarom is het belangrijk om vakjargon te gebruiken waar het nodig is (en het te vermijden waar het niet nodig is). Een hoger zoekvolume is een goed indicatie, maar geen garantie voor optimale resultaten. Daarom nemen we ook een hele reeks andere parameters in overweging. 

Concurrentie – Afhankelijk van de ouderdom van je website en hoeveel autoriteit deze heeft kan het moeilijk zijn om voor bepaalde zoektermen in de zoekresultaten tevoorschijn te komen. Wij gaan op onderzoek uit hoe we jouw concurrentie te slim af kunnen zijn door laag hangend fruit – dat zij vergeten zijn – op te sporen.

Cost-per-click – Een belangrijke factor in zoekwoordenonderzoek is hoeveel het zoekwoord per click kost als je een advertentie wil kopen op Google. Door dit te weten kunnen we jou ROI makkelijker berekenen en hoe belangrijk dit zoekwoord is voor je concurrentie. 

User intent – Dit is de reden waarom de webgebruiker een zoekopdracht doet. Dit is een cruciale overweging voor content marketing. Als je content produceert die niet voldoet aan de reden waarom de webgebruiker deze zoekopdracht ingeeft dan ga je niet goed scoren met je tekst. De link tussen zoekwoorden en content is complex, maar essentieel voor succes.

Content ontwikkelen, schrijven en optimaliseren

Wij werken ons content plan uit op maat en binnen het afgesproken budget. Hiervoor luisteren we eerst naar wat jij wil bereiken met de content marketing en dan stellen we een strategie voor. Hoe ambitieuzer je bent, hoe meer content wij wekelijks voor de website schrijven. Meer content is namelijk meer bezoekers, wat zich op zijn beurt gaat vertalen in meer klanten en een grotere reputatie. 

Wanneer de contentstrategie opgesteld is, gaan we aan de slag met de content te schrijven. Hiervoor gebruiken wij ons intern team van SEO-specialisten en copywriters. Dit kunnen blog posts zijn, white papers, online gidsen, etc.

Soms is het ook nodig om bestaande content optimaliseren. Het kan nuttig zijn om uw blogposts die al geschreven zijn onder handen te nemen zodat deze meer bezoekers aantrekken, beter converteren of vaker gedeeld worden op sociale media. 

Blog en Content redactie, herschrijven en plannen

Het doel van content marketing

Wanneer wij het content plan opstellen en content schrijven dan houden wij altijd de volgende vijf doelstellingen voor ogen: 

Je zaak doen groeien – Consumenten hebben duidelijk de weg naar het internet gevonden. Meer dan 80% van de consumenten gaat eerst op het internet onderzoek doen naar diensten of producten die ze willen. Online vindbaar zijn is tegenwoordig cruciaal. Content marketing is dé manier om hiervan gebruik te maken. Door interessante en vindbare teksten te schrijven over en voor jouw website vinden internetgebruikers je vanzelf. 

Merkbekendheid creëren – Je merk en imago is cruciaal voor je bedrijf. Goede content marketing onderscheidt uw bedrijf van alle andere bedrijven die gelijkaardige diensten en producten op de markt brengen. Content marketing zorgt ervoor dat je meer merkbekendheid en een positief imago krijgt in je doelgroep. Dit zorgt voor een duurzame en langetermijngroei in je omzet. Mensen gaan veel sneller bij je kopen omdat ze je vertrouwen, omdat ze je herkennen.

Omzet doen stijgen – Een heel goede reden om in content marketing te investeren is omwille de steeds hoger wordende conversie. Studies tonen aan dat een bedrijf met een goede content marketing strategie tot wel 6 keer meer converteren dan bedrijven zonder. 

Je marketing ROI doen stijgen – Content marketing heeft op lange termijn een veel hogere ROI dan traditionele advertenties. Dat is logisch want je content blijft, eens ze geschreven is, op het internet staan. De advertenties die je koopt daarentegen, die stoppen vanaf het moment dat je stopt met ervoor te betalen. Goede content marketing brengt veel meer klanten binnen dan traditionele marketing. Tot wel 55% meer potentiële klanten worden geworven met content marketing.

Je doelpubliek bereiken – Mensen kunnen gemakkelijk advertenties blokkeren in hun browser, kiezen op welke websites ze gaan en wat ze willen zien als ze iets zoeken. Door een uitgedachte content marketing strategie, die relevante teksten voor je klant oplevert, wordt je de place to be voor je ideale klant. Mensen die geholpen worden door jouw website gaan deze dan ook aanbevelen aan mensen die hetzelfde probleem ondervinden. Hierdoor bereik je je doelpubliek en krijg je meer klanten.

De Details helpt jou om je onderneming te laten groeien door uitstekende content te schrijven. Wij zorgen ervoor dat de informatie op jouw website wordt gelezen en gedeeld. Zo bereik je meer klanten, krijg je meer zakenrelaties en groeit jouw onderneming sneller en duurzamer!

Contacteer ons nu om vrijblijvend te bespreken wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen!

Contacteer ons