Marketing voor je bedrijf - De Details is je ideale partner

Wil je groeien of je marktaandeel behouden? Marketing voor je bedrijf is essentieel. Door een sterke marketingstrategie kun je meer klanten aantrekken en meer uit je bedrijf en je tijd halen. 

 

De manier om het snelste je onderneming te laten groeien in België en omstreken is door online marketing voor je bedrijf. Door vindbaar te zijn voor de meer dan 86% van de Belgen die dagelijks op het internet zitten kun je razendsnel je onderneming op de kaart zetten.

 

De Details kan jou helpen met professionele marketing voor je bedrijf. Wij zorgen ervoor dat je converterende advertenties hebt, hoog in de zoekresultaten van Google staat en overtuigende teksten op je website hebt!

 

Neem vrijblijvend contact op via het onderstaande formulier en we bespreken graag wat de mogelijkheden qua bedrijfsmarketing voor je onderneming zijn.

Waarom inzetten op online marketing
voor je bedrijf?

Niemand kan eromheen. Het commerciële landschap verschuift meer en meer naar de digitale wereld. In 2022 worden ongeveer 20% van alle aankopen via het internet verricht en dit percentage blijft elk jaar aanzienlijk stijgen. 

 

Als bedrijf moet je een manier vinden om hiervan te profiteren. 

 

Bedrijven concurreren bikkelhard om de aandacht van internetgebruikers en doen er alles aan om via het internet nieuwe klanten te vinden. Elke onderneming die niet voldoende inzet op een digitale strategie laat enorm veel potentiële omzet op tafel liggen. Klassieke bedrijven worden zelfs weggeconcurreerd door digitale alternatieven.

 

Om meer handel via het internet te bekomen moet jouw bedrijf een digitale marketingstrategie uitwerken. Er moet goed nagedacht worden over het promoten van jouw bedrijf online. Dat kan door een sterke bedrijfsmarketing.

marketing voor je bedrijf

Welke marketingstrategie is optimaal?

De wereld van de digitale marketing groeit enorm snel. Het lijkt wel alsof er wekelijks nieuwe manieren bijkomen om een bedrijf online te promoten. 

 

Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om betalende advertenties te plaatsen (bijvoorbeeld op Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Google, …), een website uit te bouwen en deze te promoten en sociale media kanalen op te richten.

 

Elk bedrijf is natuurlijk anders. De optimale digitale marketingstrategie voor jouw bedrijf vinden is niet mogelijk zonder kennis van de werking, specialisatie, ligging, omvang en doelen.

Er zijn natuurlijk wel zaken waarmee élk bedrijf gebaat is:

 

  • Vindbaar zijn in Google zoekopdrachten

  • Op de eerste plaatsen verschijnen na relevante zoekopdrachten

  • Kwalitatieve tekst hebben op je website

 
  • Een website hebben met goede content

  • Een website hebben die bezoekers overtuigt om effectief klant te worden

 

Bij De Details zijn we gespecialiseerd in het halen van bovenvermelde doelstellingen door middel van tekst-gebaseerde digitale marketing.

 

Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be of lees hieronder verder over de specifieke werking van onze marketing.

SEO voor jouw bedrijf

SEO (search engine optimization’) is een term die je misschien al hebt horen vallen. Het is de tak binnen de digitale marketing die zich bezighoudt met het optimaliseren van websites zodat ze beter presteren in de Google zoekmachine. 

 

Het doel van SEO is om een website bij de eerste zoekresultaten te krijgen na een relevante zoekopdracht. Het spreekt voor zich dat Google dé manier is om op zoek te gaan naar een nieuw product of dienst die je wil kopen. Zo goed als iedereen zal eerst wat opzoekingswerk op Google doen alvorens een aankoop te verrichten.

Google is essentieel voor bedrijfsmarketing

De Google zoekmachine is een echte schat aan potentiële nieuwe klanten voor elk bedrijf.

 

De realiteit is echter dat slechts een klein percentage van de websites hiervan kan profiteren. Slechts een klein aandeel van de websites verschijnt steeds bovenaan bij de zoekresultaten. Het is namelijk zo dat de meeste internetgebruikers niet verder kijken dan de eerste 2 à 3 zoekresultaten. 

 

De meeste websites komen hoogstens onderaan de pagina, of erger: op de tweede pagina en verder. Dit komt in de meeste gevallen omdat deze websites niet SEO-geoptimaliseerd werden.

 

Het toepassen van SEO op jouw website is dus een essentiële stap in elke digitale marketingstrategie. Door de regels van de SEO correct toe te passen zal je immers een hele reeks nieuwe bezoekers op je website krijgen. 

Neem je SEO serieus 

SEO is echter niet simpel. De website moet volledig geoptimaliseerd worden en hiervoor moet je met zeer veel zaken rekening houden. 

 

Je website moet o.a.:

 

Hoogkwalitatieve geschreven tekst hebben

Tekst hebben die technisch geoptimaliseerd is

Tekst hebben die gebaseerd is op zoekwoordenonderzoek

Gebruik maken van correcte hoofdingen

Snel laden

‘Mobile friendly’ zijn

SEO is een zeer complexe en technische materie. Het is gaandeweg geëvolueerd naar een zelfstandige discipline binnen de digitale marketing.

Bedrijven gaan steeds vaker een externe expert inhuren om SEO toe te passen op hun website(s).

Bedrijfsmarketing

Online adverteren voor bedrijven

SEO toepassen op een website is een werk van lange adem. De website moet regelmatig worden aangevuld met nieuwe kwalitatieve content (blogposts, productbeschrijvingen, enz.). Daarnaast duurt het al snel enkele weken tot zelfs maanden vooraleer je beter begint te ranken in de Google zoekresultaten.

 

Google moet het vertrouwen in jouw website langzaam opbouwen.

 

Er zijn manieren om sneller te ranken in de Google zoekresultaten: Google Ads. De aandachtige internetgebruiker weet dat de allereerste zoekresultaten vaak betalende advertenties zijn. SEA (‘search engine advertising’) is het broertje van SEO dat zich bezighoudt met het ontwerpen, plaatsen, opvolgen en optimaliseren van dergelijke betalende advertenties.

 

Een advertentie zal vrijwel onmiddellijk bovenaan de zoekresultaten verschijnen.

 

Het nadeel is natuurlijk dat zo’n advertentie betalend is. Google Ads gebruikt het zogenaamde PPC-model (‘pay per click’) waarbij adverteerders een kleine som moeten betalen telkens een internetgebruiker op de advertentie klikt.

 

Een SEA specialist moet ervoor zorgen dat:

 

De advertentie de aandacht trekt

De advertentie goed geschreven is en overtuigt om te klikken

De advertentie verschijnt na het opzoeken van een relevant zoekwoord

De prestaties van de advertentie worden opgevolgd

Er eventuele aanpassingen aan de advertentie worden doorgevoerd die ervoor zorgen dat deze (nog) beter presteert

 

Het plaatsen van een advertentie is relatief eenvoudig. Het plaatsen van een winstgevende advertentie is al een heel pak moeilijker.

Naast SEA zijn er natuurlijk nog andere manieren om online te adverteren. Ook Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en dergelijke bieden advertentieplaatsen aan. Gelet op de specifieke doelgroep van jouw bedrijf kunnen deze kanalen ook zeer interessant zijn.

Copywriting voor bedrijven

Copywriting is de kunst van het schrijven van commerciële teksten. Denk bijvoorbeeld aan de tekst van advertenties, de tekst van webpagina’s, de tekst op flyers deze teksten worden allemaal ‘copy’ genoemd.

 

Copy heeft als doel de lezer te overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen. Meestal zal deze actie het aankopen van een dienst of product zijn. Zo worden zo goed als alle reclamespots op TV geschreven met als doel de verkoop van een product of dienst. 

 

De gewenste actie kan ook subtieler zijn, zoals het achterlaten van een telefoonnummer met het oog op een later opvolging, het creëren van een imago, enz. 

 

Na SEO en/of SEA is copywriting ook een belangrijke stap in elke digitale marketingstrategie. Meer bezoekers op je website krijgen is een goede eerste stap maar deze bezoekers moeten uiteraard aangespoord worden om betalende klant te worden.

 

Hiervoor zorgt goede copy.

Ook copywriting is een specialisatie op zich. Er zijn hele departementen aan copywriters bij grote marketing agentschappen. Bedrijven die merken dat hun website, advertenties of andere commerciële tekst te weinig opbrengt huren steeds vaker een externe copywriter in.

Content marketing voor bedrijven

Content marketing gaat over het promoten van jouw bedrijf door middel van de content op jouw website. Content kan van alles omvatten: video’s, podcasts, blogposts, podcasts, en ga maar door.

 

In het kader van de content marketing focust De Details zich vooral op het schrijven van kwalitatieve, SEO geoptimaliseerde blogs.

Blogs zijn cruciaal voor bedrijfsmarketing

 

Blogs zijn een ondergewaardeerde manier om jouw bedrijf een identiteit aan te meten. Een behulpzame, interessante, goed geschreven en regelmatig aangevulde blog zorgt ervoor dat je je bedrijf een gezicht kan geven. 

 

Je kan ermee aantonen dat jouw bedrijf als het ware ‘leeft’. Het toont aan dat je met meer bezig bent dan louter verkopen. Je kan de waarden van jouw onderneming onderstrepen. Wil je bijvoorbeeld een ecologisch imago opbouwen? Dan kan je ecologische content posten. 

 

De aandachtige lezer heeft ondertussen opgemerkt dat de digitale marketingstrategieën van De Details samen een effectieve tekst-gebaseerde strategie vormen.

Meer bezoekers en meer klanten

SEO (en SEA) zorgen voor meer bezoekers op je website. Copy zorgt ervoor dat deze bezoekers aangespoord worden om betalende klant te worden.

Daarnaast zorgt een blog voor wederkerende bezoekers en een aangemeten identiteit.

Blogs zijn sowieso een essentieel onderdeel van elke SEO strategie. Google evalueert immers alle webpagina’s van een website. Elke blogpost is een nieuwe opportuniteit op de SEO regels toe te passen en aan Google te bewijzen dat jouw website een plekje bij de eerste zoekresultaten verdient.

 

SEO geoptimaliseerde blogposts kunnen goud waard zijn in de marketing voor jouw bedrijf.

Wat kan De Details voor jouw bedrijf doen?

De Details bundelt de kracht van SEO, SEA, copywriting en content marketing om van jouw website een echte geldmachine te maken. Alleen zo kan jouw onderneming de concurrentie aangaan met andere ondernemingen online.

 

Wij bieden:

 

  • Revisies van je website waarbij we de SEO toepassen op de reeds bestaande tekst

  • Technische optimalisatie van je website

  • Het schrijven van SEO-geoptimaliseerde blogposts.

  • Het ontwerpen, plaatsen en optimaliseren van betalende advertenties
  • Het optimaliseren van jouw reeds geschreven copy
  • Het schrijven van de copy van jouw website

 

In samenspraak kunnen we een op maat gemaakte dienstverlening en digitale marketingstrategie uitwerken voor jouw bedrijf. 

 

Wil jij je bedrijfsmarketing uitbesteden aan experts? Contacteer ons vrijblijvend op info@dedetails.be of via het onderstaande formulier!