Marketing voor psycholoog - Wij helpen u groeien

België telt ongeveer 10.785 klinisch psychologen, waarvan 64,2% in Vlaanderen actief is. Indien u zelf psycholoog bent, en dit uw zelfstandige activiteit hebt gemaakt, zal u vast wel weten dat u niet vanzelf aan uw cliënteel komt.

Net als zovele andere zelfstandigen, moet u eveneens aan marketing doen. Enkel via een uitmuntend marketingplan is het mogelijk om u en uw activiteit zoveel mogelijk te verkopen. Een optimale marketing voor psychologen neemt bepaalde zaken in beslag om tot het beste resultaat te komen.

 

Wilt u weten wat De Details voor u kan betekenen? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op via het onderstaande formulier en wij helpen u zo snel mogelijk verder. 

Wat moet u weten voor u aan marketing voor psychologen doet?

Vooraleer u aan marketing doet voor uw zelfstandige activiteit als psycholoog, moet u uiteraard een marketingplan hebben opgesteld, dat duidelijk uitgelijnd is en hierbij met een aantal factoren rekening houdt:

  1. Probeer in 1 zin je activiteit te beschrijven. Zo weten potentiële klanten meteen wat u kan betekenen voor hen.

  2. Denk aan (eventuele) extra services die u aanbiedt, zowel gratis als betalend. Denk hier ook eens aan de prijsstrategie die u hanteert, hoe u uw prijszetting bepaalt.

  3. Heb uw doelgroep altijd voor ogen, en probeer deze te splitsen in bepaalde criteria zoals regio, gender, afkomst, type,…

  4. Wat is uw budget voor uw marketingcommunicatie? Hoeveel bent u bereid in te zetten om tot een effectieve marketingstrategie te komen?

Het spreekt voor zich dat u ook kijkt hoeveel concurrenten u heeft in de buurt en wat zij doen om hun online aanwezigheid te vergroten. De kans is groot dat uw concurrenten vrijwel weinig tot niets doen om hun eigen online aanwezigheid uit te breiden. 

Marketing voor psycholoog

Marketingcommunicatie via de online weg

Het marketingproces draagt niet meteen zijn vruchten af. Toch is er door de ontwikkelingen bij Google veel eenvoudiger gemaakt, en kost een marketingplan meestal niets. Om beter gevonden te willen worden online, zijn er een aantal stappen die u moet nemen. 

 

1. Een verzorgde website hebben


Met een verzorgde website bedoelen we een website met een nette lay-out. Binnen de marketing voor psychologen is het van belang dat de website aangenaam is om naar te kijken. De website is ook up-to-date met de laatste technologische ontwikkelingen rondom de bouw van een website (denk maar aan pop-ups, chatbots, maar ook duidelijk vermelde contactgegevens), en laat een professionele eerste indruk achter bij uw potentiële klanten.

Een verzorgde website geeft niet enkel de indruk weer dat u bekwaam bent, maar is voor Google een belangrijke indicatie dat u een betrouwbaar persoon bent. Dit is relevant omdat Google websites analyseert op basis van hun betrouwbaarheid, zodat wanneer gebruikers een zoekopdracht ingeven, zij altijd de meest authentieke en relevante website meekrijgen voor hetgeen zij hebben willen opzoeken via Google. 

 

2. Uw zoekwoorden optimaliseren 


Op uw website moeten er bepaalde zoekwoorden duidelijk vermeld staan, waardoor u beter gevonden wordt door de zoekmachine. Deze zoekwoorden kunnen bijvoorbeeld zijn ‘Psycholoog regio Roeselare’, waarbij u duidelijk aangeeft wat u bent en waar u zich bevindt.

Op deze manier is een uitgevoerde zoekopdracht meteen doeltreffend. Ook zijn deze zoekwoorden nuttig voor Google, aangezien de zoekwoorden in aanmerking komen wanneer men een zoekopdracht ingeeft die met uw zaak te maken hebben.

Marketing voor psycholoog houdt in dat de zoekwoorden die voor uw zaak relevant zijn ten slotte duidelijk vermeld staan op uw website. Via deze weg maakt u het wegverkeer naar uw website sneller, en zal men dus zo vlotter bij u terechtkomen.

 

3. Op uw website actief blijven

 
 

Websites zijn actief wanneer er regelmatig content op geplaatst wordt. Deze content moet consistent qua inhoud, en wordt frequent gepubliceerd. U plaatst m.a.w. regelmatig een blog, een artikel, een video of zelfs een webinar.

Zo toont u aan (potentiële) klanten en zoekmachines dat uw website up-to-date gehouden wordt en u actief bezig bent met uw beroepswerkzaamheid. Een actieve website wordt natuurlijk sneller gevonden dan een website dat reeds langer dan een jaar ongebruikt is gebleven. 

Marketing voor psychologen

Huur een copywriter voor psychologen in

Copywriting en marketing zijn onafscheidelijk van elkaar. Via e-mailcampagnes, posts op sociale media en blogs bereikt u uw (potentiële) klanten veel beter en directer.
Een copywriter kan hierbij helpen.

Copywriters stellen teksten op in uw plaats, die volledig geoptimaliseerd zijn naar uw bedrijfsuitoefening en relevante zoekwoorden. De teksten die copywriters opstellen, zijn klaar om op uw website te zetten. De website is het contactpunt tussen u en uw (potentiële) klanten, waarbij keurig verzorgde teksten door copywriters opgesteld een aanwinst zijn voor uw website. 

 

Copywriters zijn in staat overtuigende beschrijvingen, blogs en artikelen te schrijven, die voor u en uw beroepswerkzaamheid relevant zijn. De communicatie tussen u als psycholoog, en uw cliënteel, wordt op deze manier professioneler. 

Uw copywriting hoeft u niet zelf te verzorgen. U kunt hiervoor een beroep doen op De Details. De Details begrijpt wat voor impact copywriting kan hebben op uw marketing voor psychologen.

Wij beschikken over een team van ervaren schrijvers met een uitgebreide kennis en expertise over copywriting en SEO. Uw website de hoogste ranking doen behalen op Google is onze missie.

Wij kijken er alvast naar uit met u de samenwerking aan te gaan voor uw marketing voor psychologen. Aarzel niet om ons te contacteren op info@dedetails.be