Nieuwsbrief laten schrijven

Nieuwsbrief laten schrijven: haal meer uit je bestaande klanten

Elke ondernemer die zijn bedrijf een boost wil geven kan een nieuwsbrief laten schrijven. Dit is een fantastische manier om via een externe expert een extra dimensie aan je marketing toe te voegen.

Wil jij graag een nieuwsbrief aan je marketingstrategie toevoegen? Heb je reeds een nieuwsbrief die niet het gewenste resultaat behaalt? 

Misschien heb je geen tijd of zin om steeds nieuwe inhoud te bedenken voor je

nieuwsbrieven?Ons team van ervaren schrijvers staat klaar om jouw nieuwsbrief-strategie onder handen te nemen. Contacteer De Details vrijblijvend op info@dedetails.be of vul onderstaand formulier in om je nieuwsbrief te laten schrijven door professionals.

Wil je meer te weten komen over nieuwsbrieven laten schrijven en e-mailmarketing in het algemeen? Lees hieronder gerust verder!

Table of Contents

E-mail: een niet te onderschatten marketingstrategie

Hou het simpel

Tegenwoordig denken veel bedrijven aan verregaande marketingstrategieën als YouTube kanalen of TikTok marketing. Het idee leeft dat je tegenwoordig creatieve en ingewikkelde manieren moet bedenken om je doelpubliek te bereiken.

Creatieve en ingewikkelde marketingstrategieën kunnen zeker werken, maar je hoeft niet altijd zo ver te denken. Bij De Details geven we vaak het advies om gebruik te maken van oude getrouwe kanalen zoals e-mails.

E-mails & nieuwsbrieven zijn belangrijk en effectief

Iedereen stuurt e-mails!

Er zijn 4 miljard dagelijkse e-mailgebruikers. Dat is ongeveer de helft van alle levende mensen! We sturen met z’n allen meer dan 300 miljard e-mails elke dag!

E-mails zijn een belangrijk onderdeel van ons digitale leven en zullen dat nog lang blijven. Iedereen in het bedrijfsleven, maar ook gewone particulieren, versturen dagelijks e-mails. 

Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven e-mail gebruiken om aan marketing te doen. Je kan er zeer veel mensen mee bereiken.

Reputatie, imago en naamsbekendheid

De belangrijkste functie van e-mail marketing is directe communicatie met je klanten en met potentiële toekomstige klanten waarvan je een e-mailadres hebt kunnen bemachtigen. 

Je kan deze groep mensen via je e-mails op de hoogte houden van de evoluties binnen je bedrijf. Je kan informatie delen, een bepaalde reputatie en imago opbouwen en je zorgt ervoor dat jouw onderneming regelmatig gezien wordt.

Maar ook: meer verkopen

Natuurlijk kan je ook bepaalde producten of diensten in de schijnwerper plaatsen. Zo kan je ook meer verkopen genereren. Vaak zullen bedrijven promoties en andere aanbiedingen verwerken in hun nieuwsbrieven.

Let op: een nieuwsbrief heeft een hoofdzakelijk informatief karakter. Het mag geen reclameboekje worden!

Snel, eenvoudig en gratis

Bovendien zijn e-mails volledig gratis, eenvoudig en kan je ze in enkele seconden versturen!

Let echter op. E-mailmarketing is een zeer geavanceerde tak binnen de digitale marketing. Het versturen van een e-mail is eenvoudig, het gebruiken van e-mail als marketingstrategie is zeer ingewikkeld. Er zijn marketeers die zich fulltime bezighouden met het schrijven en optimaliseren van e-mails en met het uitdenken van e-mail strategieën.

We zien in de praktijk dan ook een tendens naar uitbesteding. Steeds meer bedrijven schakelen externe experts in om hun e-mail marketing te verzorgen.

Converterende nieuwsbrief laten schrijven

Nieuwsbrieven als vorm van e-mail marketing

Verschillende vormen van e-mail marketing

E-mails worden op zeer uiteenlopende manieren gebruikt in de wereld van de digitale marketing.

Enkele voorbeelden:

Cold outreach: het versturen van e-mails naar potentiële nieuwe klanten, zonder dat er ooit eerder contact is geweest. 

Lead generation: matig tot sterk geïnteresseerde potentiële nieuwe klanten opsporen en contacteren via e-mail.

Promotional: verstuur eenmalige e-mails met als doel een bepaald product of dienst te promoten.

De mogelijkheden zijn eindeloos, marketingbureau’s kunnen zeer creatief zijn in de manier waarop ze e-mails inzetten voor hun cliënteel.

Professioneel geschreven nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief is een e-mail die door een bedrijf regelmatig wordt verstuurd naar (een deel van) hun mailinglijst. Een mailinglijst bestaat meestal uit alle klanten en potentiële nieuwe klanten waarvan reeds een e-mailadres werd bekomen.

Het doel van een nieuwsbrief is om het netwerk van de onderneming regelmatig op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van de onderneming.

De inhoud

Een nieuwsbrief heeft hoofdzakelijk een informatieve functie. Ze worden gebruikt om te informeren en daarbij – zoals voorheen reeds gesteld – een bepaald imago of een bepaalde reputatie aan te meten.

Het is hierbij belangrijk om inhoudelijk relevante zaken in je nieuwsbrief op te nemen waar je lezers wat aan hebben. Alleen zo zal je nieuwsbrief gelezen worden en zal je netwerk ze blijven lezen.

De vorm

De realiteit is dat de meeste mensen worden overstelpt met e-mails. Het is belangrijk om op te vallen tussen al dat geweld. 

Een goede nieuwsbrief springt in het oog. Goede copywriting en een goed ontwerp zullen ervoor zorgen dat het maximale aantal ontvangers je mail zal lezen en eventueel zal doorklikken naar je website of zelf zal overgaan tot een aankoop.

Het is hierbij belangrijk om:

Een herkenbaar en mooi ontwerp te hanteren;

Je logo in de schijnwerper te plaatsen;

Onmiddellijk aangeven wat in de nieuwsbrief wordt besproken;

Gebruik te maken van goede copywriting.

De mailinglijst voor je nieuwsbrief

Om een succesvolle nieuwsbrief te publiceren moet je natuurlijk een publiek hebben. Je moet een mailinglijst opbouwen om je nieuwsbrief naar te versturen.

Verzamel de e-mailadressen van je klanten én probeer e-mailadressen van potentiële nieuwe klanten te verzamelen. Zorg ervoor dat website bezoekers en volgers op je sociale media eenvoudig kunnen inschrijven op je nieuwsbrief!

Wees consistent bij nieuwsbrieven schrijven

Rome werd niet op één dag gebouwd. Succesvolle nieuwsbrieven evenmin. Nieuwsbrieven zijn een typevoorbeeld van een ‘organische’ marketingstrategie. Je moet langzaam e-mailadressen verzamelen, onderwerpen aftoetsen en aanpassingen doorvoeren. 

Hou vol! Zelfs als je na enkele maanden geen resultaten ziet. Blijf je nieuwsbrief publiceren en na verloop van tijd zal je de vruchten ervan plukken!

Nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om jouw netwerk te versterken, je onderneming te promoten, te communiceren met je netwerk én om meer verkopen te genereren. Het loont om erin te investeren. 

Je nieuwsbrief laten schrijven door copywriters met ervaring of deze laten nazien is ook een uitstekende manier om ze consistent te houden!

nieuwsbrief schrijven

Waarom De Details inhuren om je nieuwsbrief te laten schrijven?

Er zijn veel redenen om De Details in te huren om een nieuwsbrief te laten schrijven, hieronder geven we een opsomming waarom onze cliënten een beroep doen op de diensten van De Details:

  1. Tijdsbesparing: Een nieuwsbrief schrijven kan redelijk wat tijd in beslag nemen. Bovendien is een nieuwsbrief schrijven een regelmatige klus. Je zal elke week, tweewekelijks of maandelijks een nieuwsbrief moeten opstellen, afhankelijk van de regelmaat. Door je nieuwsbrief uit te besteden aan de schrijvers van De Details bespaar je een hele hoop tijd!
  2. Maatwerk: Al onze cliënten zijn unieke bedrijven met een eigen identiteit, imago en doelstelling. Bij De Details hebben we de gewoonte om eerst te luisteren en het verhaal van jouw onderneming te kaderen in een op maat gemaakte nieuwsbrief. Of je nu een eenmalige of een wekelijkse nieuwsbrief wilt. De Details heeft voor jou een oplossing op maat wanneer je je nieuwsbrief door ons laat schrijven.
  3. Consistentie: Nieuwsbrieven moeten met de nodige regelmaat verstuurd worden. Het missen van een wekelijkse of maandelijkse publicatie is not-done en bijzonder onprofessioneel. Wij garanderen een consistentie toelevering van inhoud voor de nieuwsbrief zodat je nooit een deadline mist.
  4. Expertise: Bij De Details werken zeer ervaren schrijvers met diepgaande kennis in uiteenlopende sectoren. Bovendien hebben onze schrijvers reeds vele succesvolle nieuwsbrieven op poten gezet en uitgeschreven.
  5. Resultaatgericht: Ons doel is jouw onderneming ondersteunen in het halen van alle marketing-doelstellingen die je vooropstelt. Wij helpen je met het stellen van realistische en haalbare doelen en volgen samen met jou het resultaat van de nieuwsbrief op.

Praktische informatie over je nieuwsbrief uitbesteden

Wat kost een nieuwsbrief laten schrijven

De prijs van een nieuwsbrief laten schrijven hangt natuurlijk af van:

de regelmaat van publicatie;

de lengte van de nieuwsbrief;

de hoeveelheid eigen opzoekingswerk nog te verrichten.

Na een kort intakegesprek of na een korte toelichting via e-mail sturen wij je een heldere offerte. Geen verdoken of bijkomende kosten, alleen een heldere en constructieve afspraak.

Verloop van onze samenwerking

Bij De Details hanteren we een heldere en gestructureerde aanpak bij het schrijven van al onze teksten. Naast nieuwsbrieven zijn we ook gespecialiseerd in het schrijven van vacatureteksten, persberichten en blogs

  1. Neem contact met ons op. Via bovenstaand formulier of via info@dedetails.be kom je in contact met onze centrale dienst die een schrijver voor je zoekt. Meestal heb je binnen de 24 uur een antwoord. Ook in het weekend en op feestdagen.
  1. We bespreken onze samenwerking. We maken heldere afspraken over de inhoud, de omvang, de opleveringsdata en de prijs. 
  1. Het bepalen van de strategie. In samenspraak stellen we een plan op voor je nieuwsbrieven. We zoeken naar optimale thema’s onderwerpen, structuren en regelmaat van publicatie. Digitale vergaderingen via Teams, Zoom of WhatsApp zijn steeds mogelijk.
  1. De schrijffase. Na alle besprekingen stellen wij een eerste ontwerp op van de nieuwsbrief. We zorgen ervoor dat de inhoud steeds in overeenstemming is met jouw imago en doelstelling. Dit is uiteraard de belangrijkste fase van je nieuwsbrief te laten schrijven. 
  2. De aanpassingsfase. Vooraleer we de nieuwsbrief naar je mailinglijst versturen krijg je de kans om hem na te lezen en eventueel enkele aanpassingen voor te stellen. Zo garanderen we een afgewerkt product waar iedereen tevreden mee is.
  3. Versturen en opvolgen. Na het versturen van de nieuwsbrief kan De Details blijven opvolgen hoe de nieuwsbrief presteert. Dat kunnen we bijvoorbeeld doen door na te gaan hoeveel lezers effectief doorklikken naar een geadverteerde pagina.

Neem vrijblijvend contact op voor converterende nieuwsbrieven

Geïnteresseerd in een samenwerking waarbij wij kwaliteitsvolle nieuwsbrieven voor je schrijven?

Neem vrijblijvend contact met ons op via bovenstaand formulier of mail ons op info@dedetails.be en we bespreken graag de mogelijkheden met je!