WalleArt

Wat was het probleem?

WalleArt verkoopt prachtige canvassen die in Nederland worden gemaakt uit duurzame materialen. De canvasmarkt is echter overspoelt door minderwaardige slechte canvassen die concurreren op prijs en niet op kwaliteit. Niet alleen ging deze concurrentie een groot stuk van de market share taart opeisen, maar ook van de Google zoekresultaten. 

Hoe pakte De Details dit aan?

De eerste stap was een strategie bepalen. Op prijs concurreren met dropshippers en bedrijven die geen oog voor kwaliteit hadden was geen optie. We besloten om ons op een ander segment van klanten te focussen. Mensen die op zoek waren naar specifieke elementen voor hun interieur.

We focusten onze aandacht op mensen die hun bedrijfskantoren en luxeverblijven van net iets extra willen voorzien. Hier stond niet zozeer de prijs centraal in de overwegingen van de klant, maar de kwaliteit en de uitstraling van het canvas. 

Daarom gingen onze copywriters aan de slag door vanuit de psychologie om ons canvas voor die doelgroep de enige echte juiste keuze te maken. We vertelden niet zoals de concurrentie wat er op het canvas stond, maar welk gevoel dit teweeg bracht. We zochten naar hoe potentiële klanten de canvassen konden gebruiken om hun doelen te bereiken. Dit moest een concrete behoefte zijn die bleek uit ons marktonderzoek: Een luxe uitstraling geven aan hun appartement, motivatie krijgen op het thuiskantoor, een punt van rust creëren in een bedrijf.

Wat was het resultaat?

Door onze aanpak kon WalleArt zich onderscheiden van goedkopere concurrentie. Hierdoor konden ze niet alleen meer vragen per canvas en (veel) meer winst maken per canvas, ze kregen ook meer klanten. Doordat ze door ons een volledig andere strategie hadden dan andere webshops waren ze veel memorabeler voor klanten. Dat zorgde ervoor dat ze makkelijker via mond-tot-mond reclame nieuwe klanten kregen. Vandaag contacteert WalleArt ons nog steeds wanneer zij nieuwe canvassen aanbieden om hun copywriting te doen. Een geslaagde samenwerking dus!

Contacteer ons

Wil je ook met ons samenwerken? Contacteer ons dan en we kijken wat we voor je kunnen beteken!


    Please prove you are human by selecting the star.

    Heb je nog vragen of twijfels? Contacteer ons gerust!

    Wat was het probleem?

    WalleArt verkoopt prachtige canvassen die in Nederland worden gemaakt uit duurzame materialen. De canvasmarkt is echter overspoelt door minderwaardige slechte canvassen die concurreren op prijs en niet op kwaliteit. Niet alleen ging deze concurrentie een groot stuk van de market share taart opeisen, maar ook van de Google zoekresultaten. 

    Hoe pakte De Details dit aan?

    De eerste stap was een strategie bepalen. Op prijs concurreren met dropshippers en bedrijven die geen oog voor kwaliteit hadden was geen optie. We besloten om ons op een ander segment van klanten te focussen. Mensen die op zoek waren naar specifieke elementen voor hun interieur.

    We focusten onze aandacht op mensen die hun bedrijfskantoren en luxeverblijven van net iets extra willen voorzien. Hier stond niet zozeer de prijs centraal in de overwegingen van de klant, maar de kwaliteit en de uitstraling van het canvas. 

    Daarom gingen onze copywriters aan de slag door vanuit de psychologie om ons canvas voor die doelgroep de enige echte juiste keuze te maken. We vertelden niet zoals de concurrentie wat er op het canvas stond, maar welk gevoel dit teweeg bracht. We zochten naar hoe potentiële klanten de canvassen konden gebruiken om hun doelen te bereiken. Dit moest een concrete behoefte zijn die bleek uit ons marktonderzoek: Een luxe uitstraling geven aan hun appartement, motivatie krijgen op het thuiskantoor, een punt van rust creëren in een bedrijf. 

    Wat was het resultaat?

    Door onze aanpak kon WalleArt zich onderscheiden van goedkopere concurrentie. Hierdoor konden ze niet alleen meer vragen per canvas en (veel) meer winst maken per canvas, ze kregen ook meer klanten. Doordat ze door ons een volledig andere strategie hadden dan andere webshops waren ze veel memorabeler voor klanten. Dat zorgde ervoor dat ze makkelijker via mond-tot-mond reclame nieuwe klanten kregen. Vandaag contacteert WalleArt ons nog steeds wanneer zij nieuwe canvassen aanbieden om hun copywriting te doen. Een geslaagde samenwerking dus!


    Heeft jouw bedrijf een top copywriter nodig om je verkoop aan te zwengelen? Stuur ons een bericht en wij nemen contact met je op om dit te bespreken!