Marketing voor hotels door Hotelmarketing experts

Je hotel in de kijker zetten kan moeilijk zijn. Veel hotels zien er geen beginnen aan en beperken zich tot enkel aanwezig te zijn op sites zoals Booking.com. Dat is voor veel hotels een tijdelijk goeie oplossing, maar het brengt heel wat risico’s en extra kosten met zich mee.  Door je eigen marketing voor je hotel te hebben kun je naast deze kanalen heel wat meer bezoekers aantrekken zonder dat je dure vergoedingen moet betalen. 

Door sterke website teksten te hebben kom je hoog in Google te staan wanneer iemand zoekt naar een hotel. Deze mensen komen op jouw website terecht waar ze dan rechtstreeks bij jou kunnen boeken. Ook kan sterke copywriting je helpen om de reputatie van je hotel te versterken. 

Wil jij je marketing voor je hotel, Bed & Breakfast of hostel uitbesteden aan een professional? Neem rechtstreeks contact op met onze experts in marketing voor hotels via het onderstaande formulier of via info@dedetails.be!

Waarom is marketing voor hotels nuttig

 

Als hotel ben je waarschijnlijk al aanwezig op verschillende platformen zoals Booking.com, Trivago.com & Hostelworld.com. Hoewel je daar relatief eenvoudig nieuwe hotelgasten kunt vinden, moet je redelijk wat van je omzet afstaan in fees aan het platform. Bovendien is de competitie op deze websites groot. Niet alleen staan alle hotels in de buurt erop, ook de prijzen zijn direct vergelijkbaar waarbij de goedkoopste hotels vaak met de klanten gaan lopen.

 

Meer omzet 

Eigen marketing voor hotels zorgt ervoor dat de website van het hotel zelf beter vindbaar wordt op het internet. Potentiële gasten komen rechtstreeks op je website en boeken onmiddellijk bij jou. Dit helpt je niet alleen om je hotel sneller vol te boeken, maar je vermijdt ook hoge fees van tussenpersonen. Hierdoor behoud je een stuk meer van je omzet voor jezelf. 

 

Meer controle 

Naast meer omzet heb je ook meer heel wat meer controle over je eigen onderneming. Als je op een extern platform het meeste van je gasten haalt, dan sta je zo goed als machteloos mocht er iets gebeuren met je listing daar. Door een eigen marketingstrategie te hebben haal heb je altijd een back-up om op terug te vallen.

Betere reputatie 

Veel hotelgasten bekijken ook de website van het hotel zelf wanneer ze boeken via een extern platform. Door het gebruik van een overtuigde websitetekst kun je gasten die nog twijfelen om bij jou te boeken over de streep trekken. Ook kun je je website gebruiken om mensen te overtuigen meer uit te geven in je hotel door een betere kamer te nemen, extra services, etc. Je eigen website wordt je uithangbord, niet alleen de beperkte listing op een andere website.

Andere doelgroep

Niet iedereen gebruikt externe platformen om een hotel te zoeken. Vaak is de doelgroep die minder prijsgevoelig daar niet aanwezig. Door een goed zichtbare website te hebben, gerichte advertenties en sterke teksten kun je deze doelgroep makkelijker bereiken. 

marketing voor hotels marketingbureau hotels beste seo copywriting

Welke marketing strategieën zijn er voor Hotels en B&Bs?

Er zijn heel wat marketingmethodes om je hotel in de kijker te zetten, maar enkele zijn een stuk effectiever voor de hotelsector. Wij lijsten hier de voornaamste zaken die wij doen voor marketing voor hotels. Ook als je je marketing niet aan ons uitbesteed is het de moeite waard om deze strategieën te overwegen. 

SEO voor hotels

 

SEO zorgt ervoor dat jouw website bovenaan in Google gaat staan wanneer iemand op zoek gaat naar een hotel in jouw regio. Door bovenaan de zoekresultaten te staan kun je eenvoudig klanten op je site krijgen die rechtstreeks bij jouw hun verblijf boeken. 

 

Daarnaast wordt je hotel ook als betrouwbaarder gezien. De websites die bovenaan staan in Google zijn veelal van gereputeerde ondernemingen. Voor hotels is dit niet anders. Een hotel die bovenaan staat in de zoekresultaten zal eenvoudiger mensen aantrekken die op zoek zijn naar kwaliteit en niet naar de laagste prijs. 

 

Copywriting

Wanneer mensen op je website komen moeten ze vaak nog overtuigd worden om jouw hotel te kiezen. Onze marketing voor hotels zet sterk in op overtuigende teksten die je hotel optimaal in de kijker zetten. Zo kun je meer websitebezoekers de stap laten maken om daadwerkelijk te boeken en kun je deze mensen ook upsellen om meer uit te geven in je hotel. 

 

Onze hotelmarketing experts weten exact hoe ze een tekst kunnen schrijven die je websitebezoekers overtuigt om hun verblijf in jouw hotel door te brengen. We kunnen deze ook sturen om betere kamers te nemen of bepaalde extra’s te boeken zodat jij je omzet per gast verder ziet groeien. 

 

Google en facebook ads voor hotels

Heb je nog enkele kamers die je snel wil geboekt zien? Wil je een bepaald type gast – zoals zakenmensen – aantrekken? Heb je een valentijnsactie lopen? Dan zijn Google en Facebook advertenties voor je hotel exact wat je nodig hebt.

 

Onze Google en FB ads experts voor hotels kunnen snel een effectieve advertentiecampagne voor je op poten zetten. Zo kun je ook in het laagseizoen meer kamers vullen en kun je makkelijker mensen bereiken die je duurdere kamers willen boeken. 

 

Wil jij vandaag nog een hotelmarketing expert spreken over de mogelijkheden? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op via het onderstaande formulier of via info@dedetails.be en onze expert neemt zo snel mogelijk contact met je op! 

Vaak gestelde vragen over hotel marketing 

 

Heb je nog vragen over marketing voor je hotel? Misschien staat het antwoord hier! Je kan ook altijd vrijblijvend je vraag stellen via info@dedetails.be

 

Wat kost marketing voor hotels?

Dit hangt volledig af van wat je doelen en tijdsframe zijn. Als je veel tijd hebt en vooral lokale klanten wilt aantrekken dan kun je al voor 195,- per maand bij ons terecht om meer gasten te vinden. Heb je een groot hotel en wil je internationale klanten aantrekken in grote aantallen, dan kunnen we je pas een richtprijs geven na een vrijblijvend intake gesprek. 

Hoe snel heeft hotelmarketing resultaat?

Dit hangt af van een hele reeks factoren. Wanneer je bijvoorbeeld kiest voor online advertenties dan is het mogelijk om binnen de 24 uur al nieuwe boekingen te hebben! De andere marketingstrategie, SEO, duurt wat langer. Hier kan het enkele maanden duren voor je extra klanten binnenhaalt. Het voordeel van SEO is dat je maanden en zelfs jaren na het investeren in SEO nog steeds extra klanten ermee binnen haalt. 

De beste oplossing voor een maximaal en duurzaam resultaat voor je onderneming is dan ook om online adverteren en SEO te combineren! Als je deze combinatie nog aanvult met overtuigende copywriting maximaliseer de de mogelijke groei voor je hotel. Dit is de succes formule van dedetails.be!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *