Tiny toes

Wat was het probleem?

Tiny Toes zocht een marketing bureau dat hun facebook advertenties kon doen opbrengen. Ze hebben een top product. Kinderschoenen die met de hand worden gemaakt in Europa uit natuurleer. De concurrentie is echter bikkelhard, van miljarden bedrijven tot kleine webshops die alles uit China importeren. Iedereen wil een stukje van de taart. De consument die op Facebook zit wordt overstelpt met ads en dus viel de verkoop tegen.

We begonnen met de doelgroep nauwer te definiƫren. We plaatsten onze focus specifiek op ouders waarvan de kinderen rond leeftijd waren dat ze de eerste stapjes begonnen zetten. In plaats van een Facebook te schrijven die aan iedereen probeert te verkopen, waardoor je aan niemand verkoopt gingen we enkel voor deze groep schrijven.

Hoe pakte De Details dit aan?

We identificeren door middel van een marktonderzoek de noden en wensen van deze ouders qua schoenen. Dan gingen we op zoek naar mogelijke concurrenten die ook deze ouders trachten aan te spreken op Facebook met ads. Nadat we enkele ads gevonden hadden gingen onze copywriters aan de slag.

Het doel was duidelijk. De perfecte Facebook-advertentie schrijven voor deze doelgroep die zonder excuses beter was dan de concurrentie. Wanneer je de ads van de concurrent naast de onze legt, moest direct duidelijk worden dat ons product beter was voor die ouders.

Wat was het resultaat?

Dat is gelukt. Heel goed gelukt zelf. Onze ad en de variaties die wij gemaakt hadden erop deden het duidelijk een stuk beter dan de vorige die ze gebruikten. Nog belangrijker, de ads hadden een stuk meer interactie van Facebook gebruikers dan die van de concurrentie. Dat wijst erop dat onze verkopen ook een stuk hoger lagen. Onze doelstellingen waren met glans geslaagd!

Contacteer ons

Wil je ook met ons samenwerken? Contacteer ons dan en we kijken wat we voor je kunnen beteken!

    Heb je nog vragen of twijfels? Contacteer ons gerust!

    Wat was het probleem?

    Tiny Toes zocht een marketing bureau dat hun facebook advertenties kon doen opbrengen. Ze hebben een top product. Kinderschoenen die met de hand worden gemaakt in Europa uit natuurleer. De concurrentie is echter bikkelhard, van miljarden bedrijven tot kleine webshops die alles uit China importeren. Iedereen wil een stukje van de taart. De consument die op Facebook zit wordt overstelpt met ads en dus viel de verkoop tegen. 

    We begonnen met de doelgroep nauwer te definiƫren. We plaatsten onze focus specifiek op ouders waarvan de kinderen rond leeftijd waren dat ze de eerste stapjes begonnen zetten. In plaats van een Facebook te schrijven die aan iedereen probeert te verkopen, waardoor je aan niemand verkoopt gingen we enkel voor deze groep schrijven.

    Hoe pakte De Details dit aan?

    We identificeren door middel van een marktonderzoek de noden en wensen van deze ouders qua schoenen. Dan gingen we op zoek naar mogelijke concurrenten die ook deze ouders trachten aan te spreken op Facebook met ads. Nadat we enkele ads gevonden hadden gingen onze copywriters aan de slag.

    Het doel was duidelijk. De perfecte Facebook-advertentie schrijven voor deze doelgroep die zonder excuses beter was dan de concurrentie. Wanneer je de ads van de concurrent naast de onze legt, moest direct duidelijk worden dat ons product beter was voor die ouders.

    Wat was het resultaat?

    Dat is gelukt. Heel goed gelukt zelf. Onze ad en de variaties die wij gemaakt hadden erop deden het duidelijk een stuk beter dan de vorige die ze gebruikten. Nog belangrijker, de ads hadden een stuk meer interactie van Facebook gebruikers dan die van de concurrentie. Dat wijst erop dat onze verkopen ook een stuk hoger lagen. Onze doelstellingen waren met glans geslaagd! 


    Wil jij ook advertenties waar je geld aan verdient en niet aan verliest? Stuur ons vrijblijvend een bericht en we kijken wat we voor jou kunnen betekenen!