Ultra fire

Wat was het probleem?

Ultra Fire verkoopt vuurschalen, -tafels, -korven en tuinhaarden. De laatste jaren zijn deze steeds populairder geworden om in je tuin te zetten. Daardoor nam de concurrentie ook gestaag toe. Veel bedrijven concurreren op prijs door minderwaardige producten uit China te importeren gemaakt uit laag kwaliteit staal. 

Deze webshop had een goede copywriter nodig die al hun producten onderhanden zou nemen. Het doel was om niet op prijs te concurreren, maar op kwaliteit. Het was belangrijk te tonen hoe hun product superieur was aan dat van de concurrentie. De conversieratio van de website moest ook hoger. Ultra Fire nam ons aan om dit voor elkaar te krijgen. Onze jarenlange ervaring in 1. Je onderscheiden van de concurrentie. 2. Bezoekers in klanten veranderen maakte ons de ideale match. 

Hoe pakte De Details dit aan?

We begonnen met de juiste doelgroep te identificeren. Mensen die kwaliteit boven prijs verkozen. Mensen die een Ford Kia even mooi vinden als een Ferrari gaan niet zomaar een veel duurdere maar betere vuurschaal kopen. 

Onze copywriters schreven dus voor een publiek dat kwaliteit centraal zet. Mensen die interesse hadden in betere producten van Europese makelij en design boven functie zetten. Een algemene tekst voor iedereen zou weinig converteren en niet goed zijn om de mensen aan te trekken via SEO die we willen aantrekken. 

Door kort en to the point onze voordelen te belichten waarom de vuurschalen van Ultra Fire gewoon beter zijn de andere op de markt, en hoe dit de wensen en noden van die doelgroep vervult. 

Wat was het resultaat?

De Details zorgde direct voor copywriting met impact. Door de vuurschalen als een luxeproduct te marketen en te stoppen op prijs te concurreren met minderwaardige alternatieven zette Ultra Fire zich sterk in de markt als premium merk. Een premium merk zijn wil zeggen dat je ook premium marges kunt vragen. De verkoop van het assortiment is sterk gestegen, en de winst per verkocht product nog meer. Een geslaagde samenwerking die een vervolg zal hebben!

Contacteer ons

Wil je ook met ons samenwerken? Contacteer ons dan en we kijken wat we voor je kunnen beteken!


    Please prove you are human by selecting the flag.

    Heb je nog vragen of twijfels? Contacteer ons gerust!

    Wat was het probleem?

    Ultra Fire verkoopt vuurschalen, -tafels, -korven en tuinhaarden. De laatste jaren zijn deze steeds populairder geworden om in je tuin te zetten. Daardoor nam de concurrentie ook gestaag toe. Veel bedrijven concurreren op prijs door minderwaardige producten uit China te importeren gemaakt uit laag kwaliteit staal. 

    Deze webshop had een goede copywriter nodig die al hun producten onderhanden zou nemen. Het doel was om niet op prijs te concurreren, maar op kwaliteit. Het was belangrijk te tonen hoe hun product superieur was aan dat van de concurrentie. De conversieratio van de website moest ook hoger. Ultra Fire nam ons aan om dit voor elkaar te krijgen. Onze jarenlange ervaring in 1. Je onderscheiden van de concurrentie. 2. Bezoekers in klanten veranderen maakte ons de ideale match. 

    Hoe pakte De Details dit aan?

    We begonnen met de juiste doelgroep te identificeren. Mensen die kwaliteit boven prijs verkozen. Mensen die een Ford Kia even mooi vinden als een Ferrari gaan niet zomaar een veel duurdere maar betere vuurschaal kopen. 

    Onze copywriters schreven dus voor een publiek dat kwaliteit centraal zet. Mensen die interesse hadden in betere producten van Europese makelij en design boven functie zetten. Een algemene tekst voor iedereen zou weinig converteren en niet goed zijn om de mensen aan te trekken via SEO die we willen aantrekken. 

    Door kort en to the point onze voordelen te belichten waarom de vuurschalen van Ultra Fire gewoon beter zijn de andere op de markt, en hoe dit de wensen en noden van die doelgroep vervult. 

    Wat was het resultaat?

    De Details zorgde direct voor copywriting met impact. Door de vuurschalen als een luxeproduct te marketen en te stoppen op prijs te concurreren met minderwaardige alternatieven zette Ultra Fire zich sterk in de markt als premium merk. Een premium merk zijn wil zeggen dat je ook premium marges kunt vragen. De verkoop van het assortiment is sterk gestegen, en de winst per verkocht product nog meer. Een geslaagde samenwerking die een vervolg zal hebben!


    Wil jij ook een converterende productbeschrijving voor je producten? Contacteer ons en wij schrijven deze voor je!