Wegwerphanddoeken.nl

Wat was het probleem?

Wegwerphanddoeken.nl heeft een top product. Toch is het soms moeilijk om de voordelen te zien tegenover traditionele alternatieven. In dit geval de gewone herbruikbare handdoek. Je moet ook de juiste doelgroep kunnen bereiken. Voordeel A is misschien niet relevant voor de ene doelgroep of zelfs negatief, terwijl het voor de andere doelgroep cruciaal is en uiteindelijk hen aanzet om te kopen.

Wegwerphanddoeken moet dus concurreren tegen de duizenden andere spelers die gewone handdoeken verkopen. Daarnaast  moeten ze hun doelgroep overtuigen een product dat ze al decennia lang gebruiken – een herbruikbare handdoek – te vervangen door hun product. Een heuse klus!

Hoe pakte De Details dit aan?

We hadden dus een pakkende tekst nodig die mensen kon overtuigen van de voordelen van wegwerphanddoeken. Om zo overtuigend mogelijk te zijn was het belangrijk om exact the doelgroep te bepalen en argumenten op maat voor die doelgroep te bedenken. De tekst moest zo geschreven zijn dat de doelgroep – in dit geval kappers en mensen werkende in zorg – bij wijze van spreken bij elke zin ja-knikte en zichzelf kon identificeren met de probleem -> oplossing structuur.

In het totaal hebben we drie diepgaande artikels geschreven voor toonaangevende magazines in de kappers en zorgindustrie in Nederland en Vlaanderen. Hierin informeerden we op een duidelijke manier op hoe exact deze handdoeken hun zaak konden helpen ten opzichte van andere handdoeken. We spraken hun noden rechtstreeks aan en vertelden op een duidelijke en no-nonsense manier hoe je met wegwerphanddoeken meer tijd voor jezelf of je zaak hebt.

Dit bespaart je niet alleen tijd bij het wassen, strijken en vouwen, maar ook geld qua wasproducten, elektriciteit en slijtage aan de wasmachine. Daarbovenop is wegwerp lang niet altijd slecht voor het milieu. Wanneer je textiel – zoals polyester handdoeken – wast komen er bij elke wasbeurt miljoenen stukjes microplastics vrij die zo in het drinkwater, rivieren en de zee terecht komen. Dit wordt compleet vermeden door wegwerphanddoeken.

Artikel voor Wegwerphanddoeken door De Details

Zoals je ziet worden hier drie belangrijke zaken aangehaald in een enkele paragraaf die allemaal relevant zijn voor de zaak en de persoon die de handdoeken gebruikt.

  • De bespaarde tijd kan zowel gebruikt worden voor meer tijd te investeren in de onderneming of het gezinsleven.
  • Geld dat je bespaart kan eveneens terug in de zaak gestoken worden of om jezelf extra te verwennen
  • Milieubewustheid kan gebruikt worden om als marketing tool in te zetten tegenover concurrentie die polyester handdoeken gebruikt en om zelf een schuldvrij gevoel te hebben.

Wat was het resultaat?

Wegwerphanddoeken.nl was meer dan tevreden van onze diensten! Na de eerste opdracht, een artikel voor de zorgsector, volgden er nog een hoop meer. Door het succes van onze contentmarketing heeft wegwerphanddoeken ons nu ook ingeschakeld om hun emails te schrijven en zo meer conversies via email marketing binnen te halen!

Contacteer ons

Wil je ook met ons samenwerken? Contacteer ons dan en we kijken wat we voor je kunnen beteken!

    Wat was het probleem?

    Wegwerphanddoeken.nl heeft een top product. Toch is het soms moeilijk om de voordelen te zien tegenover traditionele alternatieven. In dit geval de gewone herbruikbare handdoek. Je moet ook de juiste doelgroep kunnen bereiken. Voordeel A is misschien niet relevant voor de ene doelgroep of zelfs negatief, terwijl het voor de andere doelgroep cruciaal is en uiteindelijk hen aanzet om te kopen. 

    Wegwerphanddoeken moet dus concurreren tegen de duizenden andere spelers die gewone handdoeken verkopen. Daarnaast  moeten ze hun doelgroep overtuigen een product dat ze al decennia lang gebruiken – een herbruikbare handdoek – te vervangen door hun product. Een heuse klus!

    Hoe pakte De Details dit aan?

    We hadden dus een pakkende tekst nodig die mensen kon overtuigen van de voordelen van wegwerphanddoeken. Om zo overtuigend mogelijk te zijn was het belangrijk om exact the doelgroep te bepalen en argumenten op maat voor die doelgroep te bedenken. De tekst moest zo geschreven zijn dat de doelgroep – in dit geval kappers en mensen werkende in zorg – bij wijze van spreken bij elke zin ja-knikte en zichzelf kon identificeren met de probleem -> oplossing structuur. 

    In het totaal hebben we drie diepgaande artikels geschreven voor toonaangevende magazines in de kappers en zorgindustrie in Nederland en Vlaanderen. Hierin informeerden we op een duidelijke manier op hoe exact deze handdoeken hun zaak konden helpen ten opzichte van andere handdoeken. We spraken hun noden rechtstreeks aan en vertelden op een duidelijke en no-nonsense manier hoe je met wegwerphanddoeken meer tijd voor jezelf of je zaak hebt.

    Dit bespaart je niet alleen tijd bij het wassen, strijken en vouwen, maar ook geld qua wasproducten, elektriciteit en slijtage aan de wasmachine. Daarbovenop is wegwerp lang niet altijd slecht voor het milieu. Wanneer je textiel – zoals polyester handdoeken – wast komen er bij elke wasbeurt miljoenen stukjes microplastics vrij die zo in het drinkwater, rivieren en de zee terecht komen. Dit wordt compleet vermeden door wegwerphanddoeken.

    Artikel voor Wegwerphanddoeken door De Details

    Zoals je ziet worden hier drie belangrijke zaken aangehaald in een enkele paragraaf die allemaal relevant zijn voor de zaak en de persoon die de handdoeken gebruikt.

    • De bespaarde tijd kan zowel gebruikt worden voor meer tijd te investeren in de onderneming of het gezinsleven.
    • Geld dat je bespaart kan eveneens terug in de zaak gestoken worden of om jezelf extra te verwennen
    • Milieubewustheid kan gebruikt worden om als marketing tool in te zetten tegenover concurrentie die polyester handdoeken gebruikt en om zelf een schuldvrij gevoel te hebben.

    Wat was het resultaat?

    Wegwerphanddoeken.nl was meer dan tevreden van onze diensten! Na de eerste opdracht, een artikel voor de zorgsector, volgden er nog een hoop meer. Door het succes van onze contentmarketing heeft wegwerphanddoeken ons nu ook ingeschakeld om hun emails te schrijven en zo meer conversies via email marketing binnen te halen! 


    Interesse om ook met ons te werken? Stuur ons een bericht en wij kijken hoe we jouw bedrijf tot dienst kunnen zijn!

    Heb je nog vragen of twijfels? Contacteer ons gerust!