Een website laten maken – 3 zaken waar je moet op letten

Een website laten maken – 3 zaken waar je moet op letten

Het is zover, je wilt je onderneming online laten groeien. Daarvoor heb je natuurlijk een goed werkende website nodig. Als je Googled op ¨website laten maken¨ dan krijg je duizenden zoekresultaten. Je ziet de gekste prijzen en beloftes voorbij komen. Hoe vind je tussen al dat aanbod een betrouwbare partner die een website voor je maakt die ook echt gevonden wordt en verkoopt? Wij hebben een lijst samengesteld van de vier belangrijkste punten waar je rekening mee moet houden als je een website laat maken!

1. De prijs van een website laten maken

Soms zie je mensen website development aanbieden voor minder dan 200 euro. Andere vertellen je dat een website laten maken minstens 20 000 euro kost. Wie heeft er nu gelijk?

Een goede website kan je niet bouwen voor 200 euro. Dat is onmogelijk. Daar zijn verschillende redenen voor. Een mooie interactieve website maken kost tientallen uren werk. Dat niet alleen, een developper heeft verschillende betaalde plugins en licenties nodig om een site met maximale functionaliteit te maken voor een onderneming. De prijs daarvan alleen is al vaak ver boven de 200 euro. Je krijgt dus ofwel een website die heel beperkt is, of die gebouwd is met illegale software zonder geldige licenties. Een groot risico voor je onderneming dus!

Dan heb je ook hele dure website bouwers. In het overgrote deel van de gevallen is wat waar je voor betaald niet beter dan een website bouwer die het voor 500 tot 3000 euro doet. Je betaalt voor vaak duizenden euro’s aan opties en add-ons waar je niets mee bent en enkel dienen om de prijs op te drijven.

Ons advies: Een goede website die gericht is op je onderneming te laten groeien kost rond de 500 tot 3000 euro.

Vaak kan een betrouwbare ontwikkelaar ook een nuttige extra diensten aanbieden. Denk maar aan hosting en een domeinnaam voor je verkrijgen maar ook andere zaken zoals marketing.

Er is natuurlijk een groot verschil tussen 500 en 3000 euro. Dat verschil hangt vooral af van wat voor website je wilt. Een site met een paar pagina’s waar je voornamelijk info geeft zoals wat je doet en wanneer je open bent is minder complex dan een volledig functionele webshop met tientallen producten.

Wees niet bang om te vragen wat je daar allemaal voor krijgt. Een website designer die eerlijk te werk gaat kan je dat haarfijn uitleggen!

2. SEO – De vindbaarheid in Google van de website

Een mooie website is de eerste stap. Je moet ook gevonden kunnen worden door mensen die zoeken naar je bedrijf, producten of diensten. Word je niet makkelijk gevonden in de zoekresultaten van Google dan is er helemaal niemand om die te bewonderen.

Het is belangrijk dat je je website laat maken door iemand met verstand van SEO. SEO is de afkorting van Search Engine Optimization. Dit is de techniek van je website en de teksten en producten erop te optimaliseren zodat Google je hoger in de zoekresultaten zet. Op die manier krijg je gratis klanten en cliënten op je website die op zoek zijn naar jouw diensten en producten.

Dit is cruciaal om in te investeren in 2021. Betaalde advertenties worden steeds duurder waardoor je winstmarge daalt. Je stopt ook met nieuwe bezoekers aan te trekken het moment dat je stopt met deze te betalen. SEO kan jouw website jarenlang nieuwe bezoekers en dus potentiële nieuwe klanten opleveren!

3. Extra services van de webdesigner

Bij online marketing en het goed draaiende houden van een website komt natuurlijk een stuk meer kijken dan een goed vindbare website. Door met een partner samen te werken die genoeg kennis heeft van marketing en tegelijk jouw website blijft optimaliseren kun je met een gerust hart ondernemen.

Als je verschillende bureaus, of freelancers aan je website en marketing laat prutsen loopt het gegarandeerd mis. Het is ook moeilijk om te achterhalen wie wat deed, want iedereen zal goede prestaties opeisen en zeggen dat ze niets te maken hebben met wat niet lukte.

Laat je je website maken door een marketing bureau die ook de kennis heeft om extra services aan te bieden dan heb je altijd een eindverantwoordelijke. De communicatie gaat ook een stuk vlotter en je kunt dus sneller ingrijpen als je kansen ziet voor je onderneming.

Hier zijn enkele services die je vast en zeker eens nodig zult hebben als je een website hebt:

Hosting – Je website moet natuurlijk online blijven en snel laden. Door een goed hosting pakket te kiezen werkt je website snel en responsief. Een trage website zorgt voor gefrustreerde klanten en minder verkoop!

Google Analytics – Door je website met Google Analytics te integreren weet je exact hoeveel bezoekers je hebt en wat ze op jouw site doen en wat je moet verbeteren.

SEO monitoring – Als je wilt dat mensen je website vinden is het nuttig om te weten op welke pagina van Google je producten en teksten staan. Zo kun je kijken welke producten het minder doen en kun je bijsturen.

Backups – Je wilt natuurlijk niet dat er iets misgaat en je je hele site kwijt bent. Een goede website maker zorgt ervoor dat hij altijd genoeg back-ups maakt zodat je nooit in de problemen komt!

Updates – Hackers worden steeds slimmer. Daarom is het van belang dat de beveiliging van je website steeds wordt geüpdatet om ze te slim af te zijn! Updates helpen ook om je site sneller te laden en gebruiksvriendelijker te maken.

Websupport – Heb je een dringend probleem, en wil je direct geholpen worden? Dan is het belangrijk dat je een partner hebt die je steeds kunt bereiken en jou ook daadwerkelijk kan helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Zoek je een betrouwbare marketing partner die voor jou een website op maat kan maken en deze helpt onderhouden en succesvol te maken? Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op en we kijken hoe we jou kunnen helpen om een krachtige online aanwezigheid te creëren.

You might also enjoy